رییس علوم پزشکی خراسان شمالی خبر داد

غربالگری شنوایی ۱۱هزار نوزاد در خراسان شمالی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی

توزیع ۲۵ دستگاه دیالیز در مراکز درمانی استان

اسدالله ابراهیمی ـ جام جم آنلاین ـ رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی از توزیع ۲۵ دستگاه دیالیز در مراکز درمانی دانشگاه خبر داد .
کد خبر: ۱۴۴۱۱۳۷
نویسنده اسدالله ابراهیمی

 دکتر جواد شاهین‌فردر گفتگو با خبرنگار جام جم اظهار کرد : این دستگاهها برای تجهیز، توسعه و راه‌اندازی مراکز درمانی دیالیز استان اختصاص یافته و توزیع شده است.

 وی افزود :۶ دستگاه دیالیز برای راه‌اندازی بخش دیالیز دپارتمان قلب و توسعه مرکز دیالیز بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد، ۳ دستگاه برای راه‌اندازی مرکز دیالیز راز و جرگلان، ۵ دستگاه برای توسعه مراکز دیالیز بیمارستان امام علی (ع) بجنورد، ۲ دستگاه به بیمارستان جاجرم و ۵ دستگاه نیز برای توسعه مراکز دیالیز امام خمینی (ره) شیروان اختصاص یافته و توزیع شده است.

شاهین فر با اشاره به اینکه درحال حاضر ۳۰۸ نفر بیمار دیالیزی در دانشگاه ثبت شده‌اند ، اظهار کرد : اختصاص دستگاه‌های دیالیز به استان موجب افزایش رفاه حال بیماران و ارتقای کیفیت خدمات می‌شود.

این مقام مسئول همچنین یادآور شد : تمام خدمات دیالیز ارائه‌شده به این بیماران در مراکز دیالیز تحت پوشش دانشگاه بصورت رایگان انجام می‌شود.

توزیع ۲۵ دستگاه دیالیز در مراکز درمانی استان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی همچنین از خرید دستگاه پیشرفته HPLC با هدف انجام آزمایش‌های تخصصی تشخیص‌دهنده مواد آلی موجود در ترکیبات با اعتباری حدود ۱۵ میلیارد ریال خبر داد و افزود: دستگاه HPLC موجود در معاونت تحقیقات و فناوری که دارای کارکرد تفکیک و تشخیص‌دهنده مواد آلی در یک ترکیب بود، پس از انجام ۷۰۰ ساعت کار غیرقابل استفاده شد.

شاهین‌فر ادامه داد: قیمت دستگاه جدید بیش از ۱۲ میلیارد ریال بود که پنج میلیارد ریال آن توسط وزارتخانه تامین شد و چهار میلیارد نیز از اعتبارات پژوهشی استفاده شد و با تحویل دستگاه قبلی، در جمع حدود ۱۵ میلیارد ریال تامین و دستگاه HPLC جدید خریده شد.

وی با اشاره به کاربردهای متعدد این دستگاه در مقایسه با دستگاه قبلی، گفت: بهبود عملکرد سیستم گرادیان پمپ دستگاه، ارتقای حد ردیابی، بهبود کیفیت آون ستون با قابلیت تنظیم دما تا ۱۰۰ درجه سانتیگراد، داشتن گواهی کالیبراسیون دستگاه و امکان کالیبر کردن آن و بهبود دتکتوردستگاه با نویز پایه بسیار اندک از جمله مزایای این دستگاه است./ خراسان شمالی ـ خبرنگار جام جم ـ اسدالله ابراهیمی

 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها