اسدالله ابراهیمی ـ جام جم آنلاین ـ مدیرکل محیط زیست خراسان شمالی گفت: ساخت موزه حیات وحش در پارک ملی باباامان در سال ۱۳۹۲ در این استان آغاز شد، اما بعد از گذشت مدتی این پروژه متوقف شد.
کد خبر: ۱۴۴۱۱۳۲
نویسنده اسدالله ابراهیمی

رضا شکاریان در گفت‌وگو با خبرنگار جام جم گفت: در سفر رئیس جمهوری به خراسان شمالی، برای تکمیل این پروژه هشت میلیارد تومان اعتبار مصوب شد. طبق مصوبه، این اعتبار به‌صورت مرحله به مرحله اختصاص می‌یابد و اکنون مرحله نخست این اعتبار اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه خراسان شمالی به لحاظ برخورداری از گونه‌های گیاهی و حیوانی، تنوع زیاد دارد، بیان کرد: خراسان شمالی ۱۰ درصد پارک‌های ملی کشور را دارد و در آن مناطق شکار ممنوع، مناطق حفاظت‌شده و ... وجود دارد. از سوی دیگر، از گونه پلنگ تا یوزپلنگ را در آن می‌توان به وفور دید، اما این استان از داشتن موزه حیات وحش بی‌بهره است.

وی اظهار کرد: موزه حیات وحش در بجنورد اکنون تا ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای ساخت بقیه آن، اعتبار مورد نیاز به‌صورت مرحله به مرحله اختصاص می‌یابد.

بیدار شدن پروژه موزه حیات وحش خراسان شمالی از خواب ۱۰ ساله

شکاریان همچنین توضیح داد: در دو سال اخیر، دو ایستگاه سنجش هوا به استان افزوده شده است و چهار دستگاه دیگر نیز اضافه خواهد شد. علاوه بر این، ساختمان محیط زیست چند شهرستان به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرکل محیط زیست خراسان شمالی افزود: قدیمی‌ترین پاسگاه محیط بانی استان (پاسگاه قلعه‌چه) دوباره فعال شده است./ خراسان شمالی ـ خبرنگارجام جم ـ اسدالله ابراهیمی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها