توقعات سرمربی کروات روزبه‌روز بیشتر می‌‎شود

خواسته‌‎های لاکچری برانکو!

هیچ زمانی به اندازه این روزها برای پرسپولیس از حیث انتخاب سرمربی پرسپولیس چالش‌‎برانگیز نبوده است. هر روز شک و تردید و هر روز ابهامات تازه و البته حالا توقعات و خواسته‌های تازه. برانکو ایوانکوویچ بعد از استعفای یحیی گل‏‌محمدی اصلی‌‏ترین گزینه بود، شگفت آن‌که حتی زمانی که اعلام شد او به ایران نمی‏‌آید باز هم جدی‏ترین گزینه به شمار می‌رفت.
کد خبر: ۱۴۴۰۹۰۶
نویسنده هیلدا حسینی‌خواه - گروه ورزش
 
اما برانکو ایوانکوویچ مانند اکثر خارجی‌های دیگر خوب بلد است چگونه با ایجاد انتظار و ابهام برای تیم مقصد اهدافش را پیش ببرد. بله، این هم جزو خصیصه‌های برانکو ایوانکوویچ شده است، حتی اگر اومحبوبیت بسیار زیادی در ایران داشته باشد وحتی اگر ازهواداران میلیونی پرسپولیس به او احترام زیادی بگذارند. اما برانکو که هم اکنون با عمان درجام‌ملت‌های آسیا به سر می‌برد دقیقا چه چیزهایی می‌خواهد و سیاست‌مدارانه چه چیزی را می‌خواهد جلو ببرد؟ 
 
برانکو، گران‎تر از همیشه
برانکو یکی از گران‌ترین مربیان لیگ‌برتر خواهد بود. تصور این‌که برانکو بخواهد بادستمزدی پایین در ایران کار کند امکان ندارد. اکنون صحبت از قرارداد دو میلیون دلاری است. پرسپولیس امکان بستن چنین قراردادی ندارد اما شاید در این روزهای حساس برخی از حامیان مالی به درویش کمک کنند. به هرحال برانکو ایوانکوویچ مربی ارزان‌قیمتی نیست و نخواهد بود. او برای بازگشت مجدد به ایران گران‌تر از هر زمان دیگری خواهد بود و به هیچ عنوان ازخواسته‌‎های خود کوتاه نمی‎آید. این بدیهی‌‎ترین خواسته برانکو است. 
 
خواسته‎‌‌های گران اما عادی
خارجی‌های لیگ‌برتر در تمام سال‌های اخیر مطالبه از فوتبال ایران را خوب یاد گرفته‌اند. این مطالبات فقط خواسته‌های مالی مربوط به بندهای قرارداد نیست. این مطالبات گران‌قیمت که به مساله‌ای عادی در فوتبال ایران تبدیل شده است به دیگر مسائل جانبی برمی‌گردد. بر اساس آخرین اخبار برانکو همانند دیگر خارجی خواهان پنت‌هاوسی شیک و مدرن در شمال پایتخت است و علاوه بر آن امکانات جانبی دیگری همانند اتومبیل و راننده هم می‌خواهد. به هر حال برانکو با آن تعداد قهرمانی در پرسپولیس و آن روزها و سال‌های طلایی توقع بسیار بالایی دارد. این خواسته‌های گران‌قیمت بخش دیگری از تمامی مطالبات برانکو در ایران خواهد بود. 
 
جنجال‎‌‌های تلگرافی
از باشگاه پرسپولیس خبرهای مختلفی به‌گوش می‌رسد. بر‌اساس آخرین اخبار برانکو ایوانکوویچ از قطر  مدام خواسته‌هایی را درقالب پیغام و پسغام به باشگاه‌پرسپولیس ارسال می‌کند. آن‌طور که شنیده می‌شود او دو، سه بازیکن پرسپولیس را نمی‌خواهد که البته این خبر تا حدودی غیر‌منطقی به نظر می‌رسد. چرا که نقل و انتقالات به سرعت در حال سپری شدن است. از‌سویی برانکو با تیم‌ملی عمان در‌قطر و جام‌ملت‌های‌آسیا به سر‌می‌برد و در‌صورت بازگشت به ایران عملا فرصتی نخواهد داشت تا بازیکن جدید به خدمت بگیرد. او در‌رابطه با دستیارانش نیز شرط و شروطی دارد. اما این دستیاران خود ماجرای جداگانه‌ای خواهد داشت. 
 
دستیارانی به اندازه سرمربی!
دستیاران استراماچونی در استقلال را به خاطر می‌آورید؟ دستیاران ساپینتو و یا کالدرون را چطور؟ به خاطر می‌آورید چقدر شکایت بابت همین دستیاران روی دست تیم‌هایی همچون استقلال و پرسپولیس ماند؟ این دستیاران به اندازه یک سرمربی شاغل در لیگ‌برتر و حتی خیلی بیشتر از آن مطالبه مالی داشتند و آن را‌هم وصول کردند. اکنون برانکو نیز دستیاران خودش را خواهد داشت. او از قطر مواردی را هم به صورت ابتدایی در رابطه با دستیاران خودش در میان گذاشته است. 

برانکو، پرتوقع اما محبوب
توقعات او بی‌پایان به نظرمی‌رسد. این‌طور که به نظرمی‌رسد درآینده‌ای نه چندان دوردردسرهای تازه‌ای درانتظار پرسپولیس خواهد بود. از کنفدراسیون فوتبال آسیا تا فیفا. ازدادگاه حکمیت ورزش تا حتی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال. این یک پیش‌بینی بدون فکر نیست. این موردی است که در فوتبال ایران بارها و بارها رخ داده است و اصلا هم جای تکذیب و انکار ندارد. فعلا برانکو در قطر می‌تازد. ادامه تاخت و تاز در تهران خواهد بود. اما حداقل این که نیمکت پرسپولیس با یک مربی موجه وزن می‌گیرد و فعلا هم که چیزی جز خوشحالی هواداران مهم نیست. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها