در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد

پاسخ یمن کوبنده خواهد بود

حمله مشترک ارتش آمریکا و انگلیس و هم پیمانان ایلات متحده علیه یمن شرایط را بسیار پیچیده کرده و منطقه به سمت یک جنگ جهانی حرکت خواهد کرد.
حمله مشترک ارتش آمریکا و انگلیس و هم پیمانان ایلات متحده علیه یمن شرایط را بسیار پیچیده کرده و منطقه به سمت یک جنگ جهانی حرکت خواهد کرد.
کد خبر: ۱۴۴۰۴۱۳
نویسنده حسن هانی زاده کارشناس جهان عرب

از آنجایی که بعد از گذشت بیش از سه ماه از کشتار مردم غزه از سوی ارتش رژیم صهیونیستی، سازمان‌ها و نهاد‌های بین المللی هیچ گونه اقدامی برای پایان دادن به جنایات ارتش رژیم اشغالگر قدس علیه مردم غزه انجام ندادند و همچنین بیش از ۲۳ هزار نفر از فلسطینی‌ها به شهادت رسیدند و تعداد زیادی از مردم غزه مجروح شدند و از خانه هایشان آواره شدند. با این وصف، جامعه جهانی سکوت اختیار کرده است. البته در اکثر کشور‌های مختلف مثل آمریکا و اروپا، ملت‌ها به وظایف وجدانی و انسانی خود عمل کردند و دست به راهپیمایی اعتراضی زدند. با این حال انتظار می‌رفت که شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه محکمی علیه اسرائیل صادر کند و خواستار توقف کشتار مردم غزه شود، اما هر بار آمریکا و انگلیس پیش نویس قطعنامه‌های پیشنهادی را وتو کردند و این مساله باعث شد که انصارالله و ارتش ملی یمن به عنوان دو بازوی قدرتمند محور مقاومت برای کاهش فشار رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم غزه ورود پیدا کنند. 

از این رو، اقدام انصارالله و ارتش یمن در چارچوب یک نگاه اسلامی و انسانی این دو مجموعه مهم محور مقاومت قابل تجزیه و تحلیل است. 

 در چنین شرایطی انصارالله و ارتش یمن توانست با توقیف کشتی‌های حامل تسیلحات از آمریکا و غرب برای حمایت از ارتش رژیم اشغالگر قدس بار فشار را بر مردم غزه را کاهش دهد که همین مساله باعث تضعیف پیکره ارتش رژیم صهیونیستی شد و آمریکا و انگلیس به حمایت مستقیم از اسرائیل برخواستند و اخیرا هم شورای امنیت سازمان ملل متحد بواسطه توقف کشتی‌های حامل اسلحه برای رژیم صهیونیستی و در مخالفت با اقدامات مقاومت یمن بیانیه وقطعنامه‌ای صادر کردند و این مساله نشان می‌دهد که شورای امنیت به آمریکا و انگلیس برای حمله به یمن چراغ سبز نشان داد.

این حمله تروریستی نقض حاکمیت آشکار یک کشور مستقلی مثل یمن است و پیامد‌های بسیار خطرناکی بر امنیت و صلح منطقه و جهان خواهد داشت. از این رو تصور می‌کنم جنگ به دریا‌ها کشیده خواهد شد و انصارالله هم در واکنش به این حملات تروریستی پاسخ‌های کوبنده‌ای خواهد داد. 

این نکته را فراموش نکنیم که دریای سرخ و تنگه باب المندب برای غرب یک منطقه‌ای استراتژیک و حیاتی است و کنش‌های آینده انصارالله و ارتش یمن در حمله مستقیم به کشتی‌ها و ناو‌های جنگی آمریکا در دریای سرخ و همچنین حمله به کشور‌هایی که در بمباران یمن نقش داشتند می‌تواند فاجعه بزرگی برای ایالات متحده و برخی از حامیان رژیم اشغالگر قدس ایجاد کند و قیمت نفت را در بازار‌های جهانی بشدت افزایش بدهد. 

از این رو روز‌های آینده را باید بسیار حساس دانست. از این جهت که انصارالله در حال برنامه ریزی برای پاسخ متقابل به جنایات آمریکا و انگلیس علیه مردم یمن است و به نظر می‌رسد که سکوت چین و روسیه در این مقطع مخصوصا در صدور قطعنامه علیه انصارالله بسیار مهم و قابل توجه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها