رییس هیات نظارت بر انتخابات خراسان شمالی :

خراسان شمالی در مشارکت انتخابات رتبه شش کشور قرار دارد

اسدالله ابراهیمی ـ جام جم آنلاین ـ رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی با اشاره به اینکه تایید کاندیداهای انتخابات مجلس به معنی مجوز داشتن آنها برای تبلیغات نیست، از افزایش ۲۹ درصدی تعداد تاییدشدگان انتخابات مجلس نسبت به دوره گذشته خبر داد.
کد خبر: ۱۴۴۰۳۳۰
نویسنده اسدالله ابراهیمی

حسن ناهیدی در جلسه ستاد انتخابات خراسان شمالی اظهار کرد: از ۱۹۲ نفر نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی، ۸۵ نفر توسط هیأت نظارت تایید شدند. این تعداد در دوره قبلی ۶۶ نفر بودند که نشان از افزایش ۲۹ درصدی دارد.

وی بیان کرد: افرادی که صلاحیت‌شان تایید نشده بود، سه روز فرصت داشتند اعتراض خود را اعلام کنند که به ثبت رسید و شورای نگهبان ۳۰ روز فرصت دارد تا نتیجه بررسی دوباره این افراد را اعلام کند. ‌

وی ادامه داد: در حوزه انتخابی شیروان ۱۴ نفر، اسفراین ۱۷ نفر و در بجنورد ۵۴ نفر توسط هیأت نظارت تایید شدند و به هر میزان که رسانه‌ها فعال‌تر باشند و درک بهتری از نیازمندی‌های جامعه ایجاد کنند، مشارکت مردم نیز برای رفع مشکلات و برگزاری انتخابات پرشور، بیشتر می‌شود.

ناهیدی تاکید کرد: احتمال افزایش تعداد نامزدهای خراسان شمالی در انتخابات مجلس همچنان وجود دارد.

رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی همچنین گفت: اعلام نامزدهای تایید صلاحیت‌شده در مرحله فعلی به معنای مجوز انجام تبلیغات نیست و همه نامزدها باید تا سوم اسفند ماه منتظر بمانند تا موعد تبلیغات آغاز شود. کار دستگاه‌های نظارتی، کمیته رصد و پیشگیری دادگستری و نظارت‌های مردمی در حال انجام است تا تخلف‌های احتمالی نامزدها از جمله تبلیغات پیش از موعد رصد و بررسی شود.

وی افزود: ۱۶ نفر از نامزدهای تایید صلاحیت‌شده در استان، زن هستند که فرصت مغتنمی برای مشارکت نخبگانی و استفاده از ظرفیت برجسته زنان محسوب می‌شود. / خراسان شمالی ـ خبرنگار جام جم  ـ اسدالله ابراهیمی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها