دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در دیدار با استاندار خراسان شمالی :

خراسان شمالی می تواند به استان نمونه کشوری در تعداد کتابخانه ها تبدیل شود

اسدالله ابراهیمی ـ جام جم آنلاین ـ دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ظهر امروز در دیدار با استاندار خراسان شمالی گفت : در هیچ استانی به جز خراسان شمالی وفور کتابخانه روستایی نداریم لذا این استان می تواند به یکی از استان های نمونه کشوری در تعدد کتابخانه ها تبدیل شود.
کد خبر: ۱۴۴۰۱۲۷
نویسنده اسدالله ابراهیمی

مهدی رمضانی در ابتدای سخنان خود شخصیت استاندار خراسان شمالی و پیگیری های وی در سطح ملی را عامل مهم پیشرفت و توسعه استان عنوان کرد .
وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در مقاطع مختلف توجه ویژه به کتابخانه ها داشته اند، تصریح کرد: رییس جمهور نیز به موضوع کتابخانه بیشتر از سایرین پرداخته است به طوری که در سفر استانی به فارس دستور رسیدگی به موضوعات معیشت کتابدار ، مردمی سازی کتابخانه ها ، توسعه شبکه کتابخانه و دسترس پذیری و توجه به مناطق محروم را مورد توجه قرار داد.
وی با بیان اینکه در کتابخانه های جدید شصت خدمت تعریف شده است، خاطرنشان کرد: تکمیل و تجهیز کتابخانه ها هم در دستور کار قرار گرفته است که این موضوعات تا کنون بی سابقه بوده است .
رمضانی به شکل گیری خدمات فرهنگی و اجتماعی در کتابخانه ها نیز اشاره داشت و گفت: مراکز مشاوره در کتابخانه ها مستقر می شود که در فاز نخست هشتاد مرکز در کتابخانه ها راه اندازی شده است .
وی در باب اهمیت کتاب و کتابخانه الکترونیکی نیز اظهار داشت : تغییر سبک زندگی منجر می شود تا افراد به سمت کتاب های الکترونیکی نیز پیش بروند که تا پایان سال آینده تمام مراحل آن را برای تکمیل عرضه خواهیم کرد .
وی بیان کرد: اولویت ما در دور دوم سفر رییس جمهور تعریف خدمات جدید در کتابخانه ها خواهد بود .
استاندار خراسان شمالی نیز در این دیدار از  پیگیری های خوب در باب احداث کتابخانه ها در استان  سخن گفت و ادامه داد: در یک بازه زمانی مناسب تعداد بسیاری کتابخانه در سطح استان افتتاح شده است.
محمدرضا حسین نژاد با اشاره به جدید التاسیس بودن دو شهرستان خاطرنشان کرد: امیدواریم کتابخانه هم در دو شهرستان بام و صفی آباد و مانه احداث شود چون پایه و اساس کشور بر مبنای وجود کتاب و کتابخانه است.
حسین نژاد ، لازمه برقراری ارتباط با نسل جدید و فعلی را اهمیت به موضوع کتابخوانی و جایگاه کتاب دانست و اظهار داشت: هیچ شهرستانی فاقد کتابخانه نباید باشد./خراسان شمالی ـ خبرنگار جام جم ـ اسدالله ابراهیمی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها