دکتر محمد رشیدی، نماینده مردم شریف کرمانشاه و عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور جلسه علنی مجلس به اقدامات و کم توجهی دولت به برخی از مهم ترین مطالبات مردم کرمانشاه انتقاد کرد و بار دیگر این دغدغه ها و خواسته ها را یادآور شد.
کد خبر: ۱۴۳۹۷۵۵

جام جم آنلاین؛ دکتر رشیدی در صحن علنی مجلس با تذکر چند نکته جدی خطاب به رئیس جمهور، عنوان کرد: آقای رئیسی! همت خود را در توانمندسازی اقتصادی و کاهش مشکل بزرگ بیکاری استان کرمانشاه به کار گیرید.


وی ادامه داد: حق مردم دلاور، ایثارگر و باسخاوت کرمانشاه این حجم بزرگ بیکاری، مشکلات معیشتی و اقتصادی نیست، مردم ‌شجاع و مهربان کرمانشاه ۸ سال درگیر جنگ تحمیلی بودند و پس از آن ۲۰سال مورد غفلت و فراموشی توسط دولت ها قرار گرفتند.


دکتر رشیدی به دولت پیشنهاد داد: واحدهای بزرگ اقتصادی دولت را مامور کنید تا در کرمانشاه که ظرفیت همجواری و ۴۰۰کیلومتر مرز مشترک و امن با کشور عراق دارد سرمایه گذرای کنند و‌ در این راستا زمینه ورود بخش خصوصی را آسان کنید.

مطالبه مجلس از دولت، عمل بی قید و شرط به مصوبات مجلس است

نماینده مردم شریف کرمانشاه و عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه مطالبه مجلس از دولت، عمل بی قید و شرط به مصوبات مجلس است، گفت: قانون جوانی جمعیت، خانواده و افزایش‌ حقوق سربازان و رتبه بندی معلمان فرهیخته و تصویب همسان سازی حقوق بازنشستگان که استوانه های مادی و معنوی خانواده های ایرانی هستند، حاصل تلاش های نمایندگان مجلس یازدهم به نفع مردم بود.

اقتصاد دولتی سفره معیشتی مردم را کوچک تر کرده است

دکتر رشیدی ادامه داد: دولت مردمی حجت الاسلام رئیسی! توقع مردم و نمایندگان مجلس از شما این بود که در راستای مردمی سازی اقتصاد و خروج از اقتصاد دولتی و دستوری بیش از دولت های دیگر تلاش می کردید که اینگونه نشد.

وی تاکید کرد: با اقتصاد دولتی و دستوری همچنان شاهد افزایش تورم و کاهش ارزش پول ملی و کوچکترشدن سفره معیشتی مردم خواهیم بود.

چرا از خودروهای داخلی که کیفیت آن هرسال کاهشی و قیمت آن افزایشی است، باید حمایت کنیم؟


نماینده مردم شریف کرمانشاه و عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در بخش دیگر از سخنانش گفت: مردم از کیفیت پایین خودروهای داخلی قیمت بالای آن ناراضی و شاکی هستند‌.

وی اضافه کرد: خودروهای بی‌کیفیت داخلی موجب مصرف بی‌رویه انواع سوخت و آلودگی شدید هوا به خصوص در کلان شهرها شده است.

 رشیدی افزود: به چه دلیل بیش از ۵۰سال از خودروهای داخلی که کیفیت آن هرسال کاهشی و قیمت آن افزایشی است، باید حمایت کنیم؟

وی خطاب به نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی گفت: شما سه مرتبه واردات خودرو را به اشکال مختلف آزاد کردید ولی دولت دراین باره هیچ عمل مثبتی انجام نداد و حتی لایحه خود را نادیده گرفت‌.

دکتر رشیدی یادآور شد: امیدوارم دولت این سیاست غلط خود را به زودی اصلاح کند.


کرمانشاه می‌تواند یکی از ستون‌های امنیت غذایی کشور شود

دکتر رشیدی گفت: کرمانشاه به‌عنوان قطب کشاورزی امسال رتبه چهارم تولید گندم کشور را به خود اختصاص داد. تکمیل سامانه گرمسیری و آغاز عملیات سامانه سردسیری می‌تواند این استان زرخیز را از ستون‌های امنیت غذایی کشور قرار دهد.

وی در بخش دیگر اضافه کرد: سامانه آب سردبیری که از مصوبات سفر رهبری به کرمانشاه است ۱۳سال مغفول مانده و دستور ایشان مورد بی توجهی قرار گرفته مطالبه کشاورزان، صنعتگران و مردم کرمانشاه آغاز عملیات اجرایی این سامانه است.


آقای رئیس جمهور ! ورزشکاران پرافتخار کرمانشاهی را دریابید

نماینده مردم شریف کرمانشاه و عضو هیات رئیسه مجلس در شورای اسلامی با تاکید بر این جمله که «آقای رئیس جمهور ! ورزشکاران پرافتخار کرمانشاهی را دریابید»، گفت: جوانان پهلوان و غرورآفرین کرمانشاهی که مفتخر به کسب مدال های رنگارنگ در مسابقات المپیک، جهانی و آسیایی شده اند، امروز در کمترین کانون توجه و حمایت قرار دارند و از امکانات ورزشی متعددی محروم مانده اند.


اقدامات مجلس یازدهم ارزشمند است

نماینده مردم شریف کرمانشاه و عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مجلس یازدهم که مقام معظم رهبری به آن مجلس انقلابی می گوید کارهای ارزشمندی در حوزه قانونگذاری و نظارت، برنامه و بودجه انجام داده است.


تصویب طرح اصلاح و قیمت خرید تضمینی محصولات اساسی کشاورزی که از توفیقات بنده و همکاران محترم بود باعث شد تا رشد گندم در سه سال به ۱۰۰درصد برسد و کشور در تولید گندم نان به خودکفایی برسد.

وی ادامه داد: قانون جهش تولید مسکن و جهش دانش بنیان و تسهیل مجوزهای فضای کسب و کار از جمله مصوبات دیگر مجلس انقلابی بود که در جهت اجرای آن نیازمند تلاش بیشتر دولت هستیم.

این نماینده مردمی در پایان تاکید کرد: حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش رو ضامن امنیت و موتور محرکه توسعه کشور است که باید تقویت شود.
گزارش از زهره کریم زاده

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها