مدیرکل صنعت‌، معدن و تجارت استان خبر داد

فعالیت ۲۰ تشکل فرش دستباف در خراسان‌شمالی

اسدالله ابراهیمی ـ جام جم آنلاین ـ مدیر کل صمت خراسان شمالی از فعالیت ۲۰ تشکل فرش دستباف در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۴۳۹۶۱۵

حسین حاجی بگلو  اظهار کرد: تشکل های فرش دستباف در  قالب اتحادیه های صنفی، شرکت تعاونی فرش دستباف و تشکل مردم نهاد با عنوان کانون فرش دستباف در استان فعالیت می کنند.

وی با اشاره به اهمیت و نقش تاثیرگذار این تشکل ها گفت: ۲۰ تشکل فرش دستباف در استان در قالب، هشت اتحادیه صنفی، ۱۱  شرکت تعالی فرش دستباف و یک تشکل مردم نهاد با عنوان کانون فرش دستباف خراسان شمالی به منظور توانمندسازی بافندگان استان و توسعه این صنعت- هنر در استان فعالیت می کنند.

حاجی بگلو با بیان اینکه ۲۶ هزار و ۵۵۰ بافنده در این استان وجو دارد، در خصوص تعداد کارگاه های متمرکز و غیرمتمرکز قالیبافی در سطح استان بیان کرد: شش واحد فعال در استان فعالیت می کنند، ۱۸ واحد فروش مواد اولیه فرش دستباف، ۱۰ واحد مرمت و تکمیل فرش دستباف (رفوگری، دارکشی، پرداخت ) با اشتغال۵۰ نفر، ۱۰ واحد فروش دار و ابزار فرش دستباف و یک واحد با اشتغال ۱۵ نفر  واحدهای رنگرزی فعال استان به شمار می روند.

به گفته وی، همچنین ۱۲ واحد فروش و دو واحد طراحی فرش دستباف و دو واحد قالیشویی نیز دراین زمینه فعالیت دارند.

این مقام مسئول تاکید کرد: این تشکل ها با هدف ایجاد، توسعه و تکمیل زنجیره ارزش فرش دستباف در استان شکل گرفته است. / خراسان شمالی ـ خبرنگار جام جم ـ  اسدالله ابراهیمی

فعالیت ۲۰ تشکل فرش دستباف در خراسان‌شمالی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها