مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت:

تردد بیش از ۹۶۶ هزار خودرو در کهگیلویه و بویراحمد

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان طبق استاندارد باید ۵۰۰ دستگاه ماشن آلات راهداری سالم و آماده به کار داشته باشد.
کد خبر: ۱۴۳۹۴۵۸

به گزارش جام جم آنلاین،محمد حسین پور با بیان این که در سطح استان ۳۰۰ میلیارد اعتبار برای طرح روکش آسفالت داریم، گفت: امسال حدود ۲۰۰کیلومتر پروژه روکش آسفالت در سطح استان داریم که با اعتبارات سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در حال انجام است.
وی ادامه داد: با این اعتبارات طی دو سال اخیر در راه‌های اصلی و فرعی (به غیر از راه‌های روستایی) به طول ۱۹۰ کیلومتر روکش آسفالت داشته ایم.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل استان بیان کرد: برنامه ما این است که تا پایان سال ۱۴۰۲ این میزان روکش آسفالت را به ۳۰۰ کیلومتر برسانیم، البته در زمینه قیر با کمبود مواجهیم.
حسین پور افزود: برای خرید ۵ دستگاه ماشین آلات راهداری جدید و همین طور تعمیر، بازسازی و اوورهال راهداری، حدود ۴۷ میلیارد اعتبار از سازمان راهداری برای استان جذب کردیم و در حال خرید، بازسازی و اوورهال ماشین آلات هستیم.
وی ادامه داد: طبق استاندارد باید در هر ۱۰۰ کیلومتر یک لودر در سطح استان داشته باشیم، اما اکنون در هر ۴۰۰ کیلومتر یک لودر داریم و این برای استانی که توپوگرافی آن کاملا کوهستانی، برفگیر و صعب العبور است کمبود بزرگی محسوب می‌شود.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل استان با تاکید بر این که در استان کهگیلویه و بویراحمد برای هر کیلومتر راه حداقل ۶ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت جاده هزینه می‌شود در سایر استان‌ها این میزان ۵۰ درصد کمتر است، عنوان کرد: در حال حاضر ۲۰۰ دستگاه ماشین آلات و تجهیزات داریم که حدود ۴۰ درصد این تعداد واقعا فرسوده است.
حسین پور بیان کرد: با این وجود حدود ۶ هزار و ۳۰۰ کیلومتر راه در استان کهگیلویه و بویراحمد داریم و برای این میزان راه‌ها باید ۵۰۰ دستگاه ماشن آلات سالم و آماده به کار داشته باشیم، بنابر این نیاز به توجه ویژه دولت و مسئولین استانی در این زمینه داریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها