جام‌ جم آنلاین کاستی‌های فرهنگی غرب در مساله زنان را بررسی می‌کند

جایگاه زن؛ از باربی غربی تا تمدن‌سازی اسلامی

عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به در پیش بودن روز زن و بیانات رهبری در دیدار با اقشار مختلف بانوان به بیان جایگاه و حقوق زن در اسلام و لزوم فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی زنان پرداخت.
کد خبر: ۱۴۳۸۹۸۰

حجت الاسلام حسین ابراهیمی در گفتگو با جام جم آنلاین گفت: آیین مقدس اسلام برای زن اهمیت خاصی قائل است و رهبری در دیدار با اقشار مختلف بانوان به نقش و جایگاه زن پرداختند.

 وی با بیان اینکه زن در اسلام از حقوق بسیاری برخوردار است، تصریح کرد: زنان در جامعه اسلامی می‌توانند با حفظ شئونات خود در تمام صحنه‌ها حضور داشته باشند و جایگاهشان محترم است.

ابراهیمی گفت: بعد از انقلاب شاهد رشد و ارتفای جایگاه واقعی زن در جامعه هستیم، حتی در دانشگاه‌های ما در تمام مراحل آموزشی زنان در جایگاه بالاتری از مردان قرار دارند.

عضو جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: رهبر انقلاب جایگاه زن را به خوبی معرفی کردند و اینکه زنان باید در نظام اسلامی با حفظ جایگاهشان از یک مقام عالی در جامعه برخوردار باشند.

ابراهیمی گفت: در حال حاضر در نظام مقدس جمهوری اسلامی حتی در محافل بین‌المللی زنان شرکت کرده و حضورشان بسیار موثر است همچنین در زمینه ورزش نیز از جایگاه خوبی برخوردار هستند.

وی خاطرنشان کرد: بیانات رهبری در دیدار بانوان تمام مسائل را دربرداشت و زنان نیز باید به توصیه‌هایی که رهبری داشتند عمل کنند تا جایگاهشان در جامعه روز به روز ارتقا پیدا کند.

این عضو جامعه روحانیت مبارز اظهار کرد: همانطور که رهبری فرمودند بانوان جامعه ما سعی کنند هم در امر خانه‌داری هم در امر فعالیت اجتماعی و سیاسی و هم در حکمت و دانش از فاطمه زهرا الگوبرداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: حضور زنان در مشاغل مختلف مدیریتی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی هیچ محدودیتی ندارد و ملاک شایسته‌سالاری است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها