مدیر کل میراث فرهنگی خراسان شمالی

برپایی خیابان غذا در بجنورد در تعطیلات عید نوروز

اسدالله ابراهیمی ـ جام جم آنلاین ـ مدیر کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی از اتمام عملیات احداث بازارچه دائمی صنایع‌دستی در پارک شهربازی بجنورد خبر داد.
کد خبر: ۱۴۳۸۸۹۹
نویسنده اسدالله ابراهیمی

علی مستوفیان در گفت و گو با جام جم ، اظهارکرد: بازارچه دائمی صنایع‌دستی واقع در شهربازی بجنورد با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر رئیس‌جمهوری و شرکت ملی نفت ایران در راستای مسئولیت اجتماعی احداث شد.

وی گفت: این بازارچه دائمی صنایع‌دستی با مشارکت استانداری خراسان شمالی در راستای حمایت از صنعتگران استان به‌ویژه زنان سرپرست خانوار در زمینی به مساحت بیش از ۱۷۲ مترمربع در شش غرفه و سه غرفه فروشگاهی احداث شد.

مستوفیان تأکید کرد: با احداث این بازارچه، تعداد بازارچه‌های دائمی صنایع‌دستی شهرستان بجنورد به پنج عدد رسید.

وی با اشاره به اینکه ۲۹۵ رشته صنایع دستی در کشور وجود دارد، گفت: از این تعداد ۶۱ رشته در خراسان شمالی وجود دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه تعدادی از رشته های صنایع دستی در استان طی سال های گذشته منسوخ شده بودند، ادامه داد: با تلاش های صورت گرفته ۱۶ رشته احیا شده و هم اکنون رشته منسوخ شده ای وجود ندارد.

وی در ادامه تعداد تولیدکنندگان صنایع دستی در این استان را ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرد.

به گفته مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، چهار اثر صنایع دستی در این استان نیز دارای مهر اصالت یونسکو است.

وی خاطرنشان کرد: ۸۵ درصد از تولیدکنندگان صنایع دستی در خراسان شمالی محصولات خود را به صورت سنتی به فروش می رسانند./ خراسان شمالی ـ خبرنگار جام جم ـ اسدالله ابراهیمی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها