توضیح شهردار مشهد در مورد ویدئوی منتشرشده از ریزش پروژه در حال احداث دوربرگردان شهید میرزایی

شوخی هوش مصنوعی با پروژه های شهری مشهد

فرصتی برای ارج‌گذاری به انسجام ملی

روز ملی مشهد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در ایران و بسیاری از کشورهای دیگر روزی را به نام روز ملی یک شهر یا کشور نامگذاری می کنند که در واقع فرصت ویژه ای برای آن شهر به منظور معرفی توانمندی ها و هویت آن شهر است که در بسیاری از شهرهای دنیا مرسوم است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در ایران و بسیاری از کشورهای دیگر روزی را به نام روز ملی یک شهر یا کشور نامگذاری می کنند که در واقع فرصت ویژه ای برای آن شهر به منظور معرفی توانمندی ها و هویت آن شهر است که در بسیاری از شهرهای دنیا مرسوم است.
کد خبر: ۱۴۳۸۵۵۰

مدیران خراسان رضوی معتقدند که نامگذاری روز ملی برای شهر مشهد می تواند بهانه ای برای با هم بودن، تقویت انسجام و وحدت ملی و دانستن قدر آرمانها و ارزشها و داشته های فرهنگی و هویتی مردم باشد تا در کنار هم وحدت ملی را تقویت کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی به خبرنگار ایرنا گفت: در ایران و بسیاری از کشورهای دیگر روزی را به نام روز ملی یک شهر یا کشور نامگذاری می کنند که در واقع فرصت ویژه ای برای آن شهر به منظور معرفی توانمندی ها و هویت آن شهر است که در بسیاری از شهرهای دنیا مرسوم است.

محمد حسین زاده افزود: افزون بر این، روز ملی یک شهر روزی است که مردم آن منطقه در کنار هم یک اتفاق مبارک و بزرگی را رقم زده باشند، با این نگاه ۱۰ دی ، روزی است که مردم مشهد در یک اجتماع و راهپیمایی عظیم میلیونی، علیه رژیم طاغوت به خیابان آمده بودند و آن روز، رژیم طاغوت دست به سلاح برد و تعداد قابل توجهی از مردم مشهد را به شهادت رساند.

وی با اشاره به هویت تاریخی شهر مشهد گفت: از سوی دیگر شکل گیری مشهد با ورود و حضور امام رضا(ع) در این شهر و مسموم شدن آن حضرت انجام گرفته و این شهر کم کم حول محور حرم مطهر وسعت می یابد، در طول این هزار و ۲۰۰ سالی که مشهد شکل گرفته، اتفاقات بسیار عجیب و تاریخی در این شهر رخ داده است و بارها مورد هجوم قوای بیگانه از شرق و غرب و شمال و جنوب بوده است و بارها مشهد اشغال شده و خون مردم این شهر به زمین ریخته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: بارها مردم مشهد علیه حکومت جور قیام کرده اند و بعضا منشا شکل گیری بسیاری از قیام های ملی بوده اند، حتی در برهه ای از تاریخ مشهد پایتخت بوده است لذا اینکه ۱۰ دی به عنوان نقطه اوج رخدادهای مشهد، که در آن روز مردم این شهر در کنار هم به صورت همدلانه حضور یافته و اتفاقی را رقم زدند و خونشان در کنار هم بر زمین ریخت، به عنوان روز ملی انتخاب شد.

نامگذاری روز ملی فرصتی است که زمینه همدلی و انسجام اجتماعی، شناخت جوانان نسبت به هویت تاریخی شهرشان را فراهم می کند چرا که شهر مشهد در طول تاریخ توانسته معادلات ملی و بین المللی را تغییر دهد، بزرگان و فرهیختگانی در این شهر متولد شده اند که هویت این شهر را تشکیل می دهند.حسین زاده اظهار داشت: روز ملی بهانه ای است که قدر شهرمان را بدانیم، قدر باهم بودن را بدانیم، قدر رویدادها و آرمانهایی که باعث می شود در کنار هم قرار بگیریم را نیز بیشتر از گذشته ارج بگذاریم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها