اسدالله ابراهیمی ـ جام جم آنلاین ـ استاندار خراسان شمالی صبح امروز در نخستین ستاد هماهنگی استانی طرح سلامت خانواده ( پزشکی خانواده و نظام ارجاع ) گفت :افزایش آگاهی مردم از طرح نظام ارجاع و سلامت خانواده در خصوص امکانات و وضعیت موجود ضروری است .
کد خبر: ۱۴۳۸۳۶۸
نویسنده اسدالله ابراهیمی

محمدرضا حسین نژاد با برشمردن اهمیت بالای طرح نظام ارجاع افزود : فرهنگ سازی در جهت مشارکت حداکثری مردم از طریق ارتقای سطح سواد سلامت آحاد جامعه یک مقوله مهم در اجرای طرح سلامت خانواده است .
وی افزود : افزایش آگاهی حتی در مناطق برخوردار هم می تواند عامل مهم تلقی شود چون تجربه ثابت کرده که در اکثر مناطق برخوردار نیز آگاهی مردم در ارتباط با مزایای این طرح اندک بوده است .
حسین نژاد ، داشتن بانک اطلاعاتی خانوارها در اجرای طرح فوق را الزامی عنوان کرد و گفت : توان استان با محوریت دانشگاه علوم پزشکی استان برای اجرای بهتر این طرح باید در نظر گرفته شود زیرا این طرح به صورت بنیادین برای آینده یک گام مهم تلقی می شود بنابراین وجود بانک اطلاعات خانواده ها الزامی است.
در ادامه این نشست رییس دانشگاه علوم پزشکی استان نیز اجرای طرح سلامت خانواده را یکی از بزرگترین طرح های ملی در حال اجرا عنوان کرد و گفت : تحقق پوشش همگانی سلامت از طریق توسعه برنامه سلامت خانواده مبتنی بر مراقبت های اولیه سلامت چشم انداز این برنامه است .
جواد شاهین فر اهداف کلان برنامه سلامت خانواده را ارتقای سطح سلامت جامعه ، افزایش دسترسی عادلانه مردم و بهره مندی از خدمات سلامت فعال و با کیفیت ، کارآمد نمودن حمایت اجتماعی و حفاظت مالی از مردم در پرداخت هزینه های سلامت و افزایش مسئولیت پذیری و پاسخگویی به نیازهای سلامت جامعه برشمرد ./ خراسان شمالی ـ خبرنگار جام جم ـ اسدالله ابراهیمی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها