بحران خاورمیانه و جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین نرخ کرایه حمل دریایی را به شدت افزایش داده است.
کد خبر: ۱۴۳۸۱۷۹

به گزارش جام جم آنلاین، خبرگزاری‌های جهانی اعلام کردند نرخ کرایه حمل دریایی، طی روز‌های اخیر و در پی جنگ نابرابر رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین، در بسیاری از مسیر‌های تجاری افزایش قابل توجهی یافته است.

رویترز و NBC در این خصوص گزارش داده‌اند سقف قیمت‌های حمل‌ونقل دریایی ظرف چند روز گذشته به دلیل تغییر مسیر بسیاری از کشتی‌ها از دریای سرخ، افزایش ناگهانی داشته است.

نرخ حمل و نقل دریایی کانتینر ۴۰ فوت از شانگ‌های چین به بنادر انگلستان به ۱۰ هزار دلار رسیده است؛ همچنین به دنبال این افزایش، هزینه‌های حمل و نقل جاده‌ای در خاورمیانه بیش از دو برابر شده است.

در حال حاضر، حمل حجم عمده‌ای از محمولات از مبدأ خاور دور و شبه قاره هند به مقاصد بندر جده در عربستان و بندر سوخنا در مصر متوقف شده و این محمولات به سایر بنادر از جمله دمام و جبل‌علی امارات حمل می‌شوند. این موضوع موجب افزایش ترافیک بار در خلیج‌فارس شده و افزایش کرایه حمل کانتینری از مبدأ چین به خاورمیانه را به دنبال داشته است.

بر این اساس، پیش‌بینی می‌شود با افزایش میزان تنش در منطقه، هزینه حمل کالا از طریق دریای سرخ افزایش بیشتری داشته باشد. منابع خبری جهانی تحلیل می‌کنند تداوم این وضعیت می‌تواند ایجاد اختلال در عرضه جهانی در منطقه را در پی داشته باشد.

در این میان برخی نوسانات نرخ حمل بار دریایی در ایران نیز متاثر از چنین فضایی است و پیش بینی می‌شود این روند روی کرایه‌های حمل بار از ایران به سایر کشور‌های دنیا نیز اثرگذار باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها