تماشاخانه مهر شهرکرد در جدیدترین اجرای صحنه‌ای چهارمحال و بختیاری پذیرای نمایش «برقع و باد» به کارگردانی مصطفی محمدی دوست است.
کد خبر: ۱۴۳۸۰۳۳
نویسنده ابوالفضل شمسی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، معاون هنری و سینمایی این اداره کل گفت: نمایش برقع و باد برداشتی آزاد از نمایشنامه «بی بری» به نویسندگی علیرضا داوری است محمدی دوست هنرمند فارسانی آن را در پرداختی جدید به روی صحنه برده است.

شهرام فرجی افزود: ابن نمایش داستانی اجتماعی و عاشقانه را روایت می‌کند که در آن بردار ماهرخ، شاپور برادر سیمره را می‌کشد و حالا ماهرخ که دختری بیمار است بنا به آیین خون بس به خانه سیمره می‌رود تا زجری که زنان خون بس متحمل می‌شوند، درک کند اما در این میان سیمره به عشق ماهرخ گرفتار می‌شود و داستان در فضایی متفاوت به پیش می‌رود.

وی از حجت یدالهی، فهیمه خسروی و نبی‌الله باستان به عنوان بازیگران اصلی این نمایش نام برد و تصریح کرد: مهدیث علی‌خانی، پریا سلیمانی، مریم ترابی، امیر اسدی و پیام بهرامی هم در نمایش برقع و باد اجرای نقش‌های فرم را بر عهده دارند.

فرجی یادآور شد: تئاتر برقع و باد به‌ زودی به عنوان نماینده استان در جشنواره تئاتر بسیج که با رویکردی نو و با لحاظ فرهنگ بومی و آئینی در مشهد مقدس برگزار می‌شود نیز به روی صحنه خواهد رفت تا با نمایندگان هنری 16 استان دیگر رقابت کند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از بابک طاهری و حجت یدالهی به عنوان طراحان صحنه، محمد محمدی و مهدیا مالکی طراحان نور، سپهر نصری و مصطفی محمدی اجرای موسیقی و افکت، اکرم یدالهی و زهرا محمدی طراحان لباس، رضا اسلامی مدیر صحنه، اسماعیل امیری عکاس و مهدیا مالکی به عنوان طراح پوستر و بروشور نمایش برقع و باد نام برد.

فرجی با بیان اینکه اجرای این نمایش از گروه تئاتر آستاره تا هفتم دی در تماشاخانه مهر ادامه دارد، افزود: علاقه‌مندان به هنر تئاتر می‌توانند در زمان اعلام شده هر شب از ساعت 19 به تماشای برقع و باد بنشینند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها