تقدیر الهی بر آن بود که روح پرفتوح شهید سردار سید رضی به همرزمان و فرماندهان شهیدشان بپیوندد.
کد خبر: ۱۴۳۷۷۳۰
نویسنده حنیف غفاری - عضو شورای سردبیری

رژیم شقی و کودک‌کش صهیونیستی همزمان با بمباران و نسل‌کشی در غزه، وقاحت و جسارت دیگری را در سوریه مرتکب شد که قطعا از تبعات سخت و جبران‌نا‌پذیر آن در امان نخواهد ماند. در تحلیل این ضایعه نکاتی وجود دارد که نمی‌توان آن‌ها را نادیده انگاشت:

نخست این‌که رژیم اشغالگر قدس و آمریکا طی سال‌های اخیر نسبت به شکل‌گیری، تثبیت و استمرار حیلت طیبه منظومه مقاومت در منطقه هراسان هستند. وقوع عملیات طوفان‌الاقصی به‌وضوح نشان داد که این شبکه‌سازی مقدس به‌خوبی ازسوی رزمندگان اسلام نضج پیدا کرده و راه تنفس مسموم منطقه‌ای و حتی جهانی اشغالگران را مسدود ساخته است. شهادت سردار سید‌رضی نقطه آشکارساز استیصال و شکست مطلق دشمن محسوب می‌شود و پیامی جز این ندارد.

دوم این‌که نمی‌توان در جنایت هدفمند اخیر رژیم‌ صهیونیستی در حومه دمشق، نقش واشنگتن را نادیده انگاشت. هیچ‌گونه عملیات و کنشی در سوریه یا لبنان به دور از هم‌افزایی اطلاعاتی و عملیاتی آمریکا و صهیونیست‌ها صورت نمی‌پذیرد. بدیهی است که چنین رویکردی در برهه کنونی و در فرامتن جنگ غزه معنای جامع‌تری پیدا می‌کند. از این‌رو اشغالگران آمریکایی نیز همسو با صهیونیست‌ها خطای شدید و مبرهنی را در این خصوص مرتکب شده‌اند. ارتکاب این خبط بزرگ مترادف با وقوع تحولاتی خواهد بود که برآیند آن‌ها منظومه مقاومت را محکم‌تر و روند سقوط صهیونیسم را تسریع خواهد کرد. هضم این معادله در توان ذهنی و محاسباتی دشمنان نخواهد گنجید.

نکته سوم معطوف به انتقام مقاومت خواهد بود. اضلاع و متعلقات منظومه مقاومت پاسخ این جنایت را هم در متن نبرد کنونی و هم در قالبی فراتر از تصور تل‌آویو و واشنگتن طراحی و اجرایی خواهند ساخت. مقاومت طی سال‌های اخیر چگونگی ترکیب قاطعیت، درایت و عملیات را آموخته و این حقیقت را به دشمنان نیز اثبات کرده است. قطعا لحظه انتقام نزدیک‌تر و پیچیده‌تر از حد تصور صهیونیست‌ها و آمریکاست.

درهم ریختگی و آشفتگی معادلات داخلی، منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای رژیم صهیونیستی در برهه کنونی محرز است. در چنین شرایطی واشنگتن و تل آویو تلاش می‌کنند بحران‌های مزمن خود را با خلق بحران‌های تازه‌تر لاپوشانی کنند! این در حالی است که هزینه بحران‌سازی‌های جدید به شکست‌های قبلی و جاری رژیم اشغالگر قدس افزوده خواهد شد. ممکن است تل‌آویو آغازگر یک بحران و منازعه جدید درمنطقه باشد، اما قطعا پایان دهنده آن نخواهد بود. این واقعیت محتوم زمانی به صهیونیست‌ها و آمریکا اثبات خواهد شد که برای هرگونه حرکت و اقدامی بسیار دیر خواهد بود. قدرت هوشمند مقاومت، نه تنها در گذشته و حال، بلکه در آینده نیز موجودیت صهیونیسم را در منطقه و نظام بین الملل به چالش خواهد کشید. خون پاک شهید سردار سید رضی و دیگر سرداران و رزمندگان شهید جبهه مقاومت درسرتاسر منطقه، آینده‌ای هولناک را برای واشنگتن و تل آویو رقم خواهد زد. این قدرت هوشمند ضامن ایجاد صلح و امنیت واقعی در منطقه و جهان خواهد بود. ثباتی که مهم‌ترین پیش‌شرط‌های تحقق آن، اخراج کامل اشغالگران آمریکایی از منطقه و نابودی رژیم اشغالگر قدس خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها