سازمان زندانیان فلسطین اعلام کرد:

بازداشت ۴۶۵۹ فلسطینی در کرانه باختری از عملیات طوفان الاقصی

سازمان زندانیان فلسطین اعلام کرد که نیرو‌های اشغالگر اسرائیل بیش از ۴۵۰۰ فلسطینی را از زمان عملیات طوفان الاقصی تا کنون به صورت غیر قانونی بازداشت کرده‌اند.
کد خبر: ۱۴۳۷۵۱۹

به گزارش جام جم آنلاین، سازمان زندانیان و بازداشتی‌های فلسطینی اعلام کرد که از عملیات طوفان الاقصی در روز هفتم اکتبر تا کنون نیرو‌های اشغالگر اسرائیل ۴۶۹۵ نفر را در کرانه باختری بازداشت کرده‌اند. 

این سازمان با انتشار بیانیه‌ای در روز یک شنبه تاکید کرد که این آمار شامل فلسطینی‌هایی است که در خانه‌های خود و در ایست‌های بازرسی نظامی و همچنین افرادی که توسط نظامیان اسرائیلی تحت فشار بازداشت شده و به گروگان گرفته شده‌اند می‌شود.

این بیانیه اضافه کرد که نیرو‌های اشغالگر صهیونیست به اعمال خشونت آمیز گسترده، حملات وحشیانه، بازجویی‌های میدانی و تهدید علیه زندانیان و خانواده هایشان ادامه می‌دهند.

علاوه بر این، گزارش‌هایی مبنی بر خرابکاری و تخریب منازل غیرنظامیان فلسطینی و مصادره اموال آن‌ها گزارش شده است. دیده‌بان حقوق بشر اروپا – مدیترانه نیز پیش از این طی بیانیه‌ای اعلام کرد که رژیم اسرائیل از آغاز عملیات طوفان الاقصی تا کنون بیش از ۸ هزار فلسطینی از جمله حدود ۱۲۰۰ تا ۱۴۰۰ نفر را از نوار غزه به اسارت گرفته است. 

وبگاه «الخلیج آنلاین» با انتشار بیانیه مذکور نوشت که این مرکز فعال حقوق بشری خواستار تشکیل تیمی بین‌المللی برای بازدید از زندان‌هایی است که اسرائیلی‌ها در آن‌ها بازداشت‌شدگان فلسطینی را نگه می‌دارند.

در این بیانیه تاکید شده که تل‌آویو بازداشت اداری فلسطینیان را به شکل گسترده‌ای تشدید کرده و بر دامنه رفتار‌های غیرانسانی علیه بازداشت‌شدگان افزوده است و تحقیقی در خصوص شکنجه و مرگ فلسطینیان حین بازداشت انجام نداده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها