مدیرعامل آبفا سیستان و بلوچستان گفت: بزرگترین آب شیرین کن خاورمیانه در خشکی با ظرفیت حدود تصفیه ۱۰۰ هزار متر مکعب در روز در طرح اضطراری تامین آب آشامیدنی منطقه سیستان به زودی نصب خواهد شد.
کد خبر: ۱۴۳۷۲۰۳

به گزارش جام جم آنلاین ، علیرضا قاسمی در نشست با خبرنگاران شمال سیستان و بلوچستان در زابل افزود: طرح اضطراری تامین آب آشامیدنی منطقه سیستان در پایان سال گذشته تعریف که حوزه دوراهی دشتک، دشتک حرمک، هامون هیرمند و شیله توسط آب و فاضلاب استان و حوزه بندان و دیوار مرزی توسط آب منطقه استان آغاز شد.
وی افزود: با حفر ۷۳ حلقه چاه در این مناطق هزار و ۱۰۰ لیتر مکعب در ثانیه از حوزه دوراهی و ۷۰۰ لیتر از دشت سیستان به طور کامل انجام شده که با نصب دستگاه آب شیرین کن این طرح به بهره برداری می‌رسد.
مدیرعامل آبفا سیستان و بلوچستان ادامه داد: حدود ۱۰۰ کیلومتر خط انتقال برق، آب و جاده دسترسی و ۷۳ اتاقک سرچاه به همراه ترانس و تمامی منصوبات سرچاهی آماده شده است.
وی با بیان اینکه برداشت آب خام از چاه‌ها از بیش از یک ماه قبل آماده شده، تصریح کرد: با نصب و راه اندازی آب شیرین کن آب حوزه زاهدان از منطقه سیستان جدا می‌شود.
قاسمی گفت: تمام این برنامه ریزی‌ها براساس پیش بینی‌ها در حال انجام است و در فاز دوم که تا پایان سال نهایت تا اردیبهشت ماه وارد مدار می‌شود تا در آغاز فصل گرما سال آینده تنش آبی در منطقه نداشته باشیم.
وی تاکید کرد: با اقداماتی که شرکت آبفا زابل در چاه نیمه‌ها و تصفیه خانه انجام داده کمترین تنش آبی را در منطقه شاهد هستیم، بارج شناور برای سومین بار برای برداشت آب جابه جا شده و تمام تلاش خودمان را می‌کنیم از ظرفیت ذخیره چاه نیمه به درستی استفاده شود.
مدیرعامل آبفا سیستان و بلوچستان گفت: بیشترین اعتبارات در میان شرکت‌های آب و فاضلاب کشور به استان اختصاص پیدا کرده که نشان از نگاه جدی دولت به این منطقه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها