مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از حمایت از کشاورزان در کشت محصول گلرنگ، در قالب کشت قراردادی و تضمین ۱۰۰ درصدی خرید محصول خبر داد.
کد خبر: ۱۴۳۷۰۷۳

به گزارش جام جم آنلاین ،رزقی گفت: از برنامه‌ها و طرح‌های شاخص سازمان جهادکشاورزی استان در راستای کشت و توسعه محصولات راهبردی، توسعه کشت دانه‌های روغنی برای خودکفایی در تامین روغن خوراکی است.

وی افزود: برای حمایت از کشاورزان این محصول در قالب کشت قراردادی و تضمین  ۱۰۰ درصدی خرید، ۲۰ درصد تخفیف حق بیمه و پرداخت حق بیمه محصول در پایان فصل برداشت برنامه ریزی شده است.

رزقی گفت: همچنین کمک هزینه کرایه حمل محصول به مراکز خرید دولتی به ازای هر تُن ۱۵۰ هزار تومان و تامین کود شیمیایی یارانه‌ای از جمله حمایت‌های دولت برای کشت این محصول است.

وی  افزود: کشاورزان برای انعقاد قرارداد می‌توانند با مراجعه به نزدیکترین مرکز جهادکشاورزی و یا مدیریت‌های جهادکشاورزی محل زندگی و دریافت مشاوره و راهنمایی ازکارشناسان مربوطه اقدام به انعقاد قرارداد با شرکت بازرگانی دولتی ایران به صورت غیر حضوری کرده واز مزایای این طرح بهره‌مند شوند.

رزقی با بیان اینکه برنامه ریزی محصولاتی سازگار با اقلیم و شرایط منابع آبی و خاکی در حال اجرا می‌باشد، اظهار کرد: محصول گلرنگ از جمله محصولات روغنی صنعتی سازگار با اقلیم استان است که برای استحصال روغن، تولید گل به منظور تامین نیاز بخش صنعت و پایداری تولید غلات و جایگاه این محصول در تناوب اهمیت ویژه‌ای دارد.

مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی گفت: سطح زیر کشت گلرنگ در سال زراعی جاری ۷۰ هکتار است که تاکنون ۶۰ هکتار محقق شده و در مناطق گرمسیر استان بصورت پاییزه و بهاره کشت شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها