رقابت آبی و زرد در هفته چهاردهم داغ‌تر می شود

ماموریت؛ قهرمانی نیم فصل

شاگردان گل‌محمدی مقابل تیم ته‌جدولی ناکام ماندند

پرسپولیس جا ماند

این فصل هواداران پرسپولیس برای توجیه ناکامی‌های تیم محبوب‌شان، بهانه‌های مختلفی از سوی بازیکنان و کادر مربیگری این تیم شنیده‌اند. یک روز مصدومیت طولانی سلمانی و پورعلی‌گنجی، یک بار نگرفتن مهاجم خوب خارجی در ابتدای فصل و یک بار هم اشتباهات داوری.
کد خبر: ۱۴۳۶۷۲۳
 
اگر این هواداران با تمام این بهانه‌ها تا قبل از بازی دیروز کنار آمده بودند، عملکرد و نوع بازی پرسپولیس در بازی روز گذشته مقابل استقلال خوزستان دیگر جای هیچ دفاعی باقی نگذاشته است. پرسپولیس بعد از تساوی جنجالی در دربی تهران، مقابل یک استقلال دیگر قرار گرفت؛ تیمی که از ۱۲ بازی قبلی خود در لیگ فقط چهار امتیاز به‌دست آورده بود و تنها تیم بدون برد لیگ به‌حساب می‌آید. یحیی با توجه به این‌که می‌دانست به سه امتیاز این بازی نیاز دارد، دست به تصمیمات عجیبی زد. او نه تنها بازیکنان اصلی بلکه سیستم بازی تیمش را هم تغییر داد. در روزهایی که پورعلی‌گنجی در قلب دفاع پرسپولیس حضور داشت و خیلی‌ها منتظر دفاع سه نفره از این تیم بودند، یحیی با چهار دفاع، تیمش را به زمین فرستاد. اما دیروز و در حالی‌که مدافعان این تیم در چند وقت اخیر چندان مطمئن نبوده‌اند، با سه دفاع وارد زمین شد که در قلب آن فرشاد فرجی حضور داشت. تنها تفاوت این ترکیب این بود که پرسپولیس دو بار از میزبانش عقب افتاد و در نهایت بازی را با تساوی ۲-۲ به اتمام رساند. این بازی نشان داد، بعضی موارد در پرسپولیس این فصل تغییر نمی‌کند. از بازی‌های بد علی نعمتی در دفاع چپ گرفته تا عملکرد ناامید‌کننده سعید صادقی و محمد عمری در خط تهاجمی این تیم. در روزی که سپاهان با یک برد قاطع برای بالانشین‌های جدول خط و نشان کشید، پرسپولیس بار دیگر مقابل یکی از تیم‌های قعرنشین امتیاز از دست داد تا نشان دهد با روزهای اوجش خیلی فاصله دارد. 
۲ 
عملکرد بد پرسپولیس در بازی روز گذشته باعث شد تا استقلال خوزستان بعد از ۱۲ هفته، دست به طلسم‌شکنی بزند. شاگردان سیروس پورموسوی در تمام بازی‌های این فصل خود نتوانسته بودند در یک بازی بیشتر از یک گل بزنند اما به برکت خط دفاع پرسپولیس، این تیم برای اولین‌بار در لیگ بیست‌و‌سوم توانست در یک بازی دو گل بزند. 
۹ 
برای آن‌که بدانید اوضاع پرسپولیس تا چه اندازه فاجعه است، باید به این نکته توجه کرد که این تیم در ۹ بازی آخر خود در لیگ و آسیا، تنها یک برد به‌دست آورده و آن هم مقابل تیم هوادار بوده است. پرسپولیس در این مدت، ۱۱امتیاز در لیگ از دست داده است تا کاملا دور از صدر جدول باشد وحتی پایین‌تر ازملوان مهدی تارتار قرار بگیرد. این بدترین عملکرد پرسپولیس طی ۱۰سال اخیر به حساب می‌آید. 
۱  
تنها نکته مثبت بازی دیروز پرسپولیس، گلزنی نبیل باهویی برای این تیم بود. این مهاجم سوئدی که در آخرین لحظات نقل و انتقالات تابستانی به پرسپولیس پیوست، با احتساب بازی دیروز  و بعد از ۲۲۰ دقیقه بازی برای پرسپولیس در لیگ برتر به اولین گل خود در این تیم رسید. 

پورموسوی: این برد تقدیم هواداران‌مان!
برای استقلال خوزستان، تنها تیم بدون برد این فصل لیگ برتر، تساوی ۲-۲ مقابل پرسپولیس پرستاره، آن‌هم در شرایطی که دو بار از این حریف جلو افتادند، چیزی کم از برد نبود. به همین دلیل هم سیروس پورموسوی در نشست خبری پایان بازی گفت: این نتیجه برای ما تساوی نیست و برد است و این برد را به هواداران‌مان تقدیم می‌کنم.  بازیکنانم نشان دادند از روز اول حتی در هفته‌هایی که بازنده بودیم شایسته پیروزی‌اند؛ مثل بازی با پرسپولیس.  فکر می‌کنم تا روزی که هواداران پشت ما باشند، استقلال خوزستان به هیچ تیمی به‌راحتی باج نخواهد داد.

گل‌محمدی: طبق انتظار هواداران نتیجه نگرفتیم
یحیی گل‌محمدی، سرمربی پرسپولیس در نشست خبری بعد از بازی تیمش مقابل استقلال به اتفاقات و حواشی این بازی و همچنین قضاوت داور اشاره کرد. مهم‌ترین بخش حرف‌های سرمربی پرسپولیس به این ترتیب است: 
   
بازی‌کردن در این جو و زمین واقعا سخت بود. بچه‌ها زحمت زیادی کشیدند و تلاش زیادی برای برد داشتیم اما متاسفانه در جریان بازی اتفاقات عجیب‌وغریب و وقفه‌های طولانی رخ‌داد. این مسائل بازی را سرد می‌کند. با توجه به شرایط، مهره‌های خوبی که استقلال خوزستان دارد و فوتبال خوبی که ارائه می‌دهد، فکر نمی‌کنم رفتن سراغ این کارها خوب باشد. مساوی برای ما نتیجه خوبی نبود و با توجه به شرایط جدول نیاز به برد داشتیم. 
   
اتفاقاتی هم در بحث داوری افتاد و طبق صحبت برخی‌ها باید داور یکی دو پنالتی برای ما می‌گرفت. گل دومی هم که خوردیم خطا بود. امیر عرب‌براقی را داور سالمی می‌دانم و بازی سختی را قضاوت کرد. امیدوارم این صحبت‌ها واقعیت نداشته باشد. تیم حریف به هدفش که کسب حداقل امتیاز بود، رسید اما شرایط این بازی واقعا خوب نبود. 
   
قطعا طبق انتظاری که خودمان و هواداران داشتند، نتایج خوب نبوده است اما باید این را در نظر بگیریم که در یک فشردگی خیلی سخت قرار داشتیم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها