کرانه باختری؛ ۲۷۸ شهید در ۷۳ روز

منابع خبری گزارش دادند که ۲۷۸ شهروند فلسطینی از ۷۳ روز پیش تاکنون به ضرب گلوله نظامیان ارتش رژیم صهیو.نیستی در مناطق مختلف کرانه باختری و شهر اشغالی قدس به شهادت رسیدند.
کد خبر: ۱۴۳۶۵۶۸

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از الجزیره، سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرد که از آغاز حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه در هفتم اکتبر (15 مهر) تا این لحظه، نظامیان صهیونیست ۲۷۸ شهروند فلسطینی را نیز در کرانه باختری به شهادت رسانده اند که ۷۰ نفر از آن‌ها کودک و نوجوان هستند.

نظامیان رژیم صهیونیستی صبح امروز نیز به شهرک «پرزیت» در شمال رام الله در کرانه باختری حمله ور شدند.

در جریان یورش نظامیان صهیونیست به این شهرک، «امیر صایج» جوان فلسطینی بازداشت و خودروی او نیز از سوی نظامیان رژیم صهیونیستی مصادره شد.

همچنین نظامیان صهیونیست به محله «المصایف» در شهر رام الله یورش بردند.

در جریان این یورش «مجد البرغوثی» جوان فلسطینی به دست نظامی صهیونیست بازداشت شد.

نظامیان صهیونیست همچنین مسجد الاسراء در محله «المصایف» در مرکز رام الله را محاصره کردند.

مقاومت فلسطین، در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و تجاوز رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و دیگر مناطق سرزمین های اشغالی، هفت اکتبر(۱۵ مهر) عملیات طوفان الاقصی را علیه این رژیم آغاز کرد.

رژیم صهیونیستی که با هدف از بین بردن گروه های مقاومت فلسطین از جمله حماس و آزادی اسرای خود به غزه لشکرکشی کرده بود، بعد از ۴۸ روز جنایت در این منطقه، به اهداف خود نرسید و به مذاکره با مقاومت روی آورد.

زیاده خواهی تل آویو در برنامه تبادل اسرا موجب شکست مذاکرات و در نهایت، از سرگیری جنایات رژیم صهیونیستی در غزه شد.

ارتش اشغالگر صهیونیستی صبح روز جمعه (دهم آذرماه) پس از پایان موعد آتش بس موقت در غزه، بمباران این باریکه را از سرگرفت و تاکنون هزاران فلسطینی را شهید یا زخمی کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها