وصول 1406میلیارد تومان از مطالبات شهرداری طی یک ماه گذشته
شهردار جهان شهر مشهد الرضاعلیه السلام؛

وصول 1406میلیارد تومان از مطالبات شهرداری طی یک ماه گذشته

با حضور فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص)، استاندار خراسان رضوی و شهردار مشهد

تمامی سطوح پروژه بزرگ چهارسطحی آزادگان افتتاح شد

مراسم افتتاح تمامی سطوح تقاطع آزادگان که با حضور فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص)،استاندار خراسان رضوی، شهردار مشهد، رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران شهری انجام شد.
مراسم افتتاح تمامی سطوح تقاطع آزادگان که با حضور فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص)،استاندار خراسان رضوی، شهردار مشهد، رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران شهری انجام شد.
کد خبر: ۱۴۳۶۳۳۲

به گزارش جام جم آنلاین، پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد ، محمدرضاقلندرشریف ،در مراسم افتتاح تمامی سطوح تقاطع آزادگان که با حضور فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص)،استاندار خراسان رضوی،رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران شهری انجام شد، گفت: امروز یکی از روزهای خوب مشهد است که در آن یکی از پروژه‌های حمل‌ونقلی تحت عنوان تقاطع چهار سطحی آزادگان به‌صورت کامل به بهره‌برداری رسید ودراختیار مردم قرار گرفت.

وی اضافه کرد:نکته اساسی که دراین پروژه وجود دارد و ما را بر آن داشته تا پروژه‌های بعدی را نیز به همین شکل احداث کنیم روش اجرای پروژه است که به‌صورت سگمنتال بود ،حسن اجرای پروژه این بود که ترافیک در هنگام اجرای آن در جریان بود.

شهردارمشهد تصریح کرد: خوشحال هستم که خدمت شهروندان عزیز عرض کنم به‌زودی عملیات اجرایی ساخت دو پروژه پل سوم میدان شهید فهمیده و خیام نیز به‌صورت سگمنتال توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) آغاز می‌شود.

قلندر بابیان اینکه برای ساخت پروژه تقاطع غیرهمسطح آزادگان بیش از شش هزار میلیارد ریال هزینه شده است که اگر بخواهیم به قیمت روز حساب کنیم بالغ‌بر ده هزار میلیارد ریال است اظهار کرد: همزمان با این پروژه 60 پروژه فضای سبز،ورزشی،فرهنگی و عمرانی در چهارچوب پروژه‌های زودبازده بااعتباری بالغ‌بر 107 میلیارد تومان نیز افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: پروژه‌های زودبازده پروژه‌هایی است که به خواست مردم انجام می‌شود و امروز می‌گوییم خواستید و این پروژه‌ها انجام شد.

شهردارمشهد با اشاره به اینکه در چهارچوب پروژه‌های زودبازده یک هزار پروژه تعریف و اجراشده است خاطرنشان کرد: درمجموع دو هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پروژه‌های زودبازده پیش‌بینی‌شده است.

قلندرتصریح کرد: اراده شورای ششم شهر و مدیریت شهری براین بوده که ابتدا پروژه‌های نیمه‌تمام را به پایان برساند زیرا این پروژه‌ها علاوه بر مزاحمتی که برای شهروندان ایجاد می‌کند چهره شهر را نیز نازیبا می‌کند و همچنین تأخیر در اجرای آن‌ها هزینه را افزایش می‌دهد لذا تأکید این بود تا ابتدا پروژه‌های نیمه‌تمام تکمیل و بهره‌برداری شوند.

وی افزود: یکی از این پروژه‌ها تقاطع چهار سطحی آزادگان بود که ازسال 98 آغازشده و بخش اصلی آن امروز به بهره‌برداری رسیده و پروژه آزادگان تکمیل شد که امیدواریم رضایت شهروندان را به دنبال داشته باشد.

شهردارمشهد بابیان اینکه پروژه‌های نیمه‌تمام دیگری نیز عملیات اجرایی آن‌ها تمام‌شده که طی روزهای آینده به بهره‌برداری خواهد رسید اظهار کرد: درمجموع طی این دوره پروژه‌های تقاطع غیرهمسطح خلیج‌فارس،چپ‌گرد پیامبر اعظم(ص)،دوربرگردان تقاطع مصلی،پردیس بانوان وکیل‌آباد و کوه سنگی،مجموع آبی‏ شهید قربانی و ...پروژه‌های دیگر نیمه‌تمام تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.

قلندر اضافه کرد: در کنار تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام، پروژه‌های زیرساختی و مهم دیگری نیز ازجمله دو پل غیرهمسطح میدان شهید فهمید و خیام نیز به‌زودی آغاز می‌شود و پروژه‌های احداث تقاطع غیرهمسطح سه‌راه فردوسی و سه‌راه خیام به‌ویژه پروژه گذرگاه شمالی مشهد نیز در دست مطالعه و تائید قرار دارد.

وی با اشاره به نگاه مدیریت شهری و مدیریت استان به توسعه شهر به سمت شرق تأکید کرد: نگاه مدیریت شهری و مدیریت استان این است تا شهر با نگاهی کارشناسی به سمت شرق توسعه پیدا کند که هدف از آن رفع و کاهش مشکلات حاشیه شهر و جلوگیری از روند گسترش حاشیه شهراست که در همین راستا پروژه احداث بوستان 73 هکتاری کرامت را ماه گذشته کلنگ زنی کردیم که فاز اول این پروژه به‌سرعت در حال اجرا بوده و فاز دو و سوم آن نیز پایان امسال آغاز خواهد شد و ازاین‌دست پروژه‌ها برای حاشیه شهر زیاد پیش‌بینی‌شده است.

شهردارمشهد،به کلان پروژه احداث خطوط مترواشاره کرد و افزود: خوشبختانه عملیات اجرایی احداث خطوط مترو به‌ویژه خط سه در حال انجام است و به همت همکارانمان در مدیریت شهری و قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) فاز اول خط سه سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

قلندرباتقدیر از حمایت‌های فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص)در اجرای پروژه‌های شهری گفت: ما قرارگاه خاتم را پیمانکار پروژه‌ها نمی‌دانیم بلکه آن‌ها را از خود دانسته و خودمان را سربازی در حوزه سازندگی می‌دانیم و از اینکه پروژه‌های بزرگی به دست قرارگاه درمشهد الرضا(ع) که شهر همه مردم ایران است و مقام معظم رهبری نیز فرموده‌اند "خدمت به مشهد خدمت به همه مردم ایران است"در حال اجرا است خوشحال هستیم.

وی اضافه کرد: بر همین اساس امیدواریم در ادامه و در اجرای پروژه‌های عمرانی همراه و همراه یکدیگر باقدرت پیش برویم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها