رئیس پلیس راه استان قزوین گفت: در هفت ماهه امسال شاهد کاهش ۱۲ درصدی تلفات جاده‌ای بوده ایم و تعداد مجروحان نیز ۳۲ درصد کاهش داشته است.
رئیس پلیس راه استان قزوین گفت: در هفت ماهه امسال شاهد کاهش ۱۲ درصدی تلفات جاده‌ای بوده ایم و تعداد مجروحان نیز ۳۲ درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۱۴۳۵۷۱۶

مهرداد نوری- جام جم آنلاین قزوین:سرهنگ فرهاد ذاکری منش در رزمایش ترافیکی طرح زمستانی سازمان‌های امدادی و ترافیکی استان قزوین گفت: براساس ارزیابی‌های صورت گرفته در حوزه انضباط و کاهش سوانح جاده‌ای، قزوین دومین استان برتر کشور در حوزه ترافیکی ارزیابی شده است.

وی با بیان اینکه طرح زمستانی پلیس راه و دستگاه‌های امدادی از امروز آغاز شده و تا ۲۰ اسفند ماه ادامه دارد، افزود: هدف از برگزاری رزمایش اعلام آمادگی و هم افزایی و انسجام دستگاهی برای خدمت رسانی در فصل زمستان به مسافران و رانندگان در جاده‌های اصلی و فرعی است.

رئیس پلیس راه استان قزوین یادآورشد: علیرغم افزایش ۴.۶ درصدی تردد در جاده‌های استان قزوین شاهد کاهش سوانح در محور‌های مواصلاتی استان هستیم.

ذاکری منش افزود: در فصل زمستان تعداد ۴۵ گشت پلیس راه در جاده‌ها مستقر هستند و رفتار ترافیکی رانندگان را کنترل می‌کنند.

وی اظهارداشت: امسال بیش از ۱۱ میلیون و ۳۵۲ هزار دستگاه خودرو از محور‌های مواصلاتی استان قزوین عبور کردند که میانگین تردد روزانه در برخی محور‌ها یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه نیز گزارش شده است.

رئیس پلیس راه استان قزوین بیان کرد: در برخورد با حوادث حادثه ساز ۸ درصد و در انتقال خودرو‌های رانندگان متخلف ۱۶ درصد و موتورسیکلت نیز ۴۰ درصد افزایش اعمال قانون داشتیم و تاکید داریم با اصلاح رفتار‌های رانندگی به کاهش تخلف کمک کنند.

وی گفت: عدم توجه به جلو و خواب آلودگی متاسفانه مهمترین علت تصادفات جاده‌ای است.

ذاکری منش افزود: ۳۱ درصد حوادث ناشی از واژگونی خودرو،۶ درصد خروج از جاده و برخورد با گاردریل و ۴۶ درصد ناشی از رفتار راننده است و در این میان حدود ۱۹ درصد حوادث به پلیس مربوط می‌شود که با اقدامات ایمن سازی و حضور موثر فیزیکی و کنترل نامحسوس برای کاهش آن اقدام کرده ایم.

وی اظهارداشت: ۴۱ درصد حوادث در ساعات ۱۲ ظهر تا ۱۲ شب رخ می‌دهد و بیشترین سوانح با ۴۹ درصد در آزادراه ها است که باید برای آن تدبیر کنیم.

سرهنگ ذاکری منش به ۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر از راه‌های موجود در استان قزوین اشاره کرد و یادآور شد: طبیعی است که طی سه ماه آینده در گردنه‌های استان از جمله آوج، کوهین و سایر راه‌های ارتباطی با اتفاقات جوی روبرو خواهیم بود و همه باید با آمادگی کامل به استقبال زمستان برویم.

وی افزود: با شناسایی نقاط حادثه خیز، برفگیر و گردنه‌ها تلاش شده با استقرار نیرو‌های پلیس و امدادی به کاهش سوانح کمک کرده و از حوادث نیز پیشگیری کنیم.

علیمی مدیرکل مدیریت بحران استان هم گفت: امسال بیش از ۴۰ دروه آموزشی با همکاری دستگاه‌های مختلف امدادی برگزار شده است.

علیمی افزود: همچنین امسال حدود ۲۰ رزمایش عملیاتی انجام شده است تا سطح آمادگی نیرو‌ها سنجیده شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها