مسیر توسعه کشور از درگاه پژوهش می‌گذرد
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین

مسیر توسعه کشور از درگاه پژوهش می‌گذرد

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین با اشاره به آغاز نهضت آسفالت مدارس سطح استان گفت: تاکنون ۲۶ هزار متر مربع از حیاط مراکز آموزشی استان آسفالت جدید شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش قزوین با اشاره به آغاز نهضت آسفالت مدارس سطح استان گفت: تاکنون ۲۶ هزار متر مربع از حیاط مراکز آموزشی استان آسفالت جدید شده است.
کد خبر: ۱۴۳۵۷۰۵

مهرداد نوری- جام جم آنلاین قزوین:نقی سیاهکالی مرادی، مدیرکل آموزش و پرورش قزوین گفت: آسفالت مدارس یکی از اقدامات مهم آموزش و پرورش قزوین بوده که از امسال آغاز شده و تاکنون نیز به لحاظ حجم و وسعت این سطح از آسفالت در اماکن آموزشی استان بی سابقه بوده است.

وی به انجام دیگر حوزه‌های رفاهی دانش آموزان قزوینی نیز اشاره کرد و افزود: با یک شرکت در استان آذربایجان شرقی قراردادی منعقد شده تا پس از هماهنگی‌های لازم با مدارس استان، بتوانیم حتی مراکز غیرانتفاعی را در هر هفته ۲ تا سه نوبت شیر رایگان توزیع کنیم که این مساله تا ۲ هفته آینده نیز عملیاتی می‌شود.

سیاهکالی مرادی در خصوص لزوم افزایش نشاط اجتماعی در مدارس، خطاب به مدیران آموزشی گفت: جشن گرفتن و شاد کردن خانواده‌ها به این معنی نیست که از آن‌ها هزینه‌ای دریافت شود، ما می‌توانیم برنامه‌های با نشاطی داشته باشیم که با کمترین هزینه برگزار شود و در این رابطه نبایستی هزینه‌ای را به خانواده‌ها تحمیل کنیم.

این مسئول ادامه داد: هم اکنون مدارس تیزهوشان، هیات امنایی، شاهد و غیرانتفاعی براساس مصوبه قانونی می‌توانند از خانواده‌ها هزینه دریافت کنند و رقم آن نیز کاملا مشخص است، اما مدارس دولتی هیچ هزینه‌ای نباید دریافت کنند.

وی گفت: هرگونه تنبیه بدنی، گرفتن وجه نقد هنگام ثبت نام و یا ارائه کارنامه تحصیلی ممنوع بوده و با متخلفان در هیات تخلفات اداری برخورد می‌شود، اما اگر انجمن اولیا و مربیان تصمیم به گرفتن هزینه‌ای داشته باشند، این موضوع در قانون پیش بینی شده و مانعی ندارد، البته با ذکر این مطلب که پس از جمع آوری هزینه‌ها انجمن نیز برروی نحوه هزینه کرد آن تصمیم گیری کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین یادآور شد: اقدام دیگر این اداره کل کیفیت بخشی به نظام تعلیم و تربیت بود که این موضوع هر هفته با حضور همکاران حراست از مراکز آموزشی بازدید شده و تداوم دارد تا مسائل مربوط به این حوزه به طور کامل مورد رصد قرار گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها