مدیرکل هواشناسی استان اردبیل از بارش باران و برف از روز سه‌شنبه تا پنجشنبه خبر داد.
کد خبر: ۱۴۳۵۲۷۴

به گزارش جام جم آنلاین ،مدیرکل هواشناسی استان اردبیل از بارش باران و برف از روز سه‌شنبه تا پنجشنبه خبر داد.
مجید کوهی، اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، آسمان استان نیمه ابری تا ابری بوده و در برخی مناطق وزش باد جنوبی انتظار می‌رود. این روند تا اواخر وقت امروز ادامه خواهد یافت و بارش باران در نوار شرقی استان به ویژه مناطق منتهی به استان گیلان دور از انتظار نیست.
وی افزود: از روز سه‌شنبه با ورود سامانه بارشی و سرد شاهد بارش‌های مناسب در استان خواهیم بود که تا پنجشنبه این بارش‌ها به ویژه در مناطق مرکزی و کوهستانی به صورت برف ادامه داشته دمای هوا نیز کاهش خواهد یافت.
مدیرکل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: از بعدازظهر پنجشنبه (۲۳ آذر) این سامانه از استان خارج شده و جو استان نسبتاً پایدار خواهد شد.
اداره کل هواشناسی استان اردبیل با صدور هشدار سطح زرد شماره ۶۲ به رانندگان توصیه کرد هنگام گذر از جاده‌ها و محور‌های کوهستانی این استان با احتیاط کامل حرکت کنند.

برف و باران اردبیل را در بر می‌گیرد
وزش تندباد‌های موقتی، بارش متناوب باران، کاهش دمای هوا، بارش برف (از اواخر وقت چهارشنبه تا بعدازظهر پنجشنبه ۲۳ آذر) و رخداد مه و کاهش دید افق در تمامی مناطق استان اردبیل از مخاطرات این سامانه جوی می‌باشد.
اداره کل هواشناسی استان اردبیل در این اطلاعیه از افزایش حجم رواناب و احتمال آبگرفتگی در برخی معابر عمومی، احتمال لغزندگی معابر شهری بر اثر بارش برف، لغزندگی جاده‌های مواصلاتی و گردنه‌های استان، کاهش دید افقی به دلیل رخداد مه و بروز احتمال اختلال در عملیات پروازی فرودگاه‌های استان در مدت فعالیت سامانه خبر داده است.
این اداره کل همچنین بر لزوم احتیاط در تردد در جاده‌های کوهستانی استان به‌ویژه در گردنه‌های مناطق کوهستانی، همراه داشتن تجهیزات زمستانی، بازدید ضدیخ رادیاتور وسایط نقلیه و ماشین‌آلات کشاورزی جهت جلوگیری از خسارت یخبندان، توقف عملیات عمرانی و ساختمانی در فضای باز، توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی و نیز اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و صعود به ارتفاعات تاکید کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها