یک کارشناس منطقه غرب آسیا در گفتگو با جام جم آنلاین:

تحریم ارتش یمن ناشی از سردرگمی آمریکا در بحران غزه است

ناکامی رژیم صهیونیستی در رسیدن به اهداف خود در جنگ زمینی علیه مردم فلسطین و نگرانی آمریکا از افزایش بحران در منطقه مقامات کاخ سفید را دچار سردرگمی راهبردی کرده است.
کد خبر: ۱۴۳۴۷۷۷

تحریم ارتش یمن ناشی از سردرگمی آمریکا در بحران غزه است

حسن هانی زاده کارشناس حوزه روابط بین الملل با اشاره به اقدام جدید ایالات متحده در تحریم ارتش یمن و انصارالله به خبرنگار جام جم آنلاین گفت: شرایطی که الان در غزه حاکم است هر روز اوضاع را پیچیده‌تر می‌کند. روند تحولات نشان میدهد که ایالات متحده و رژیم صهیونیستی در وضعیت بحرانی بسر می‌برند. فشار افکار عمومی در جهان و احتمال گسترش جنگ با ورود انصارالله به عرصه تقابل با رژیم اشغالگر قدس روند ماجرا را به گونه‌ای رقم خواهد زد که به احتمال زیاد آمریکا در آینده نتواند بحران غزه را مدیریت کند.

وی ادامه داد: از مدت‌ها پیش انصارالله هشدار‌های جدی به تل آویو داد و اعلام کرد که اگر بمباران مردم بی دفاع غزه به پایان نرسد انصارالله و ارتش یمن وارد عمل خواهند شد. اقداماتی که طی این روز‌ها از سوی این بخش از نیرو‌های مقاومت در باب المندب صورت گرفته مجموعه‌ای از اقدامات اولیه برای مقابله با رژیم صهیونیستی بود با هدف جلوگیری از کمک رسانی ایالات متحده به تل آویو بود.

هانی زاده با اشاره به حمایت‌های همه جانبه ایالات متحده از رژیم اشغالگر قدس گفت: آمریکایی‌ها از طریق این آبراهه سلاح‌های پیشرفته‌ای را در اختیار رژیم صهیونیستی قرار دادند تا به کشتار مردم غزه ادامه بدهد. در واقع این حق طبیعی ارتش یمن و انصارالله بود تا جلوی این کمک رسانی به رژیم صهیونیستی را بگیرند. به دلیل اینکه تنگه باب المندب بخشی از قلمرو دریایی یمن محسوب می‌شود و با توجه به حاکمیتی که ارتش یمن و انصارالله بر این منطقه دارند طبیعی است که اجازه ندهند تجهیزاتی که آمریکا برای کشتار فلسطینی‌ها تدارک دیده شده به سمت اراضی اشغالی برود و در اختیار رژیم صهیونیستی قرار گیرد. از همین رو اقدامی که انجام دادند برای آمریکا و غرب و رژیم صهیونیستی بود و باید این عمل را اقدامی کاملا راهبردی دانست.

وی اضافه کرد: تسلط انصارالله و ارتش یمن بر دریای سرخ و تنگه باب المندب دارند نشان می‌دهد که فشار‌ها بر اسرائیل و آمریکا بسیار تاثیرگذار بوده و از همین رو ایالات متحده در یک واکنش شتابزده ارتش یمن را تحریم کرد و تلاش دارد که با فرافکنی ایران را مورد اتهام قرار دهد. این در حالی است که انصارالله و ارتش یمن به صورت خودجوش و در چارچوب یک اقدام اسلامی و عربی وارد عمل شدند و ارتباطی با ایران ندارند. اما به هر حال آمریکایی‌ها در هر بحرانی که برای رژیم صهیونیستی پیش می‌آید پای جمهوری اسلامی و حزب الله را به میان می‌کشد و این رفتار بخشی از ادبیات سیاسی و تهاجمی ایالات متحده علیه ایران و محور مقاومت است.

هانی زاده تاکید کرد: به نظر می‌رسد که در حال حاضر با گذشت بیش از ۶۰ روز از عملیات طوفان الاقصی برابر با آمار‌های منتشر شده هر روز کشته‌های اسرائیلی‌ها افزایش پیدا می‌کند و این رژیم کودک کش نتوانسته است به اهداف خود در جریان عملیات زمینی علیه مردم غزه و نیرو‌های حماس برسد و بنابراین الان با یک سردرگمی برای پایان دادن به بحران غزه روبرو است، چون اگر با همین وضعیت، اسرائیل آتش بس پایدار را بپذیرد به معنای شکست کامل ارتش رژیم صهیونیستی در برابر حماس و نیرو‌های جهاد اسلامی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها