استاندار مازندران در جمع دانشجویان به مناسبت 16 آذر :

نقش دانشجویان در آینده ایران اسلامی، تعیین کننده است

سیدمحمود حسینی پور، در آیین گرامیداشت ۱۶ آذر روز دانشجو که در محل دانشگاه فرهنگیان ساری برگزار شد، گفت: نقش دانشجویان در آینده ایران اسلامی، تعیین کننده و اساسی است. ‎
سیدمحمود حسینی پور، در آیین گرامیداشت ۱۶ آذر روز دانشجو که در محل دانشگاه فرهنگیان ساری برگزار شد، گفت: نقش دانشجویان در آینده ایران اسلامی، تعیین کننده و اساسی است. ‎
کد خبر: ۱۴۳۴۶۳۴

به گزارش جام جم آنلاین مازندران ، استاندار مازندران، اشتغال جوانان تحصیل‌کرده را از دغدغه های جدی دولتمردان عنوان کرد و گفت: بسترهای لازم برای اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی باید در این استان فراهم شود.

سیدمحمود حسینی پور روز پنجشنبه در آیین گرامیداشت ۱۶ آذر روز دانشجو که در محل دانشگاه فرهنگیان ساری برگزار شد، افزود: نرخ تحصیل کرده‌های بیکار در این استان ۲۰ درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

وی اظهار داشت: طبق داده های آماری، ۶۰ درصد بیکاران مازندران تحصیل کرده هستند که این میزان به طور میانگین در کشور ۴۰ درصد است.

حسینی پور، لازمه اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی را مهارت آموزی عنوان کرد و اظهار داشت: برای رفع مشکل اشتغال، باید به استارت آپ ها توجه بیشتری شود چرا که اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی میزان بهره‌وری را افزایش می‌دهد.

مقام عالی دولت در مازندران در بخش دیگر سخنان با اشاره به فرارسیدن ۱۶ آذر روز دانشجو، اظهار کرد: در کشورمان روز دانشجو به نماد استکبار ستیزی تبدیل شده است و تمام وقایع در سال‌های بعد که در فضای دانشگاه‌ها توسط دانشجویان در تقابل با سلطه استکبار رقم خورد در استمرار حرکت ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ بود.

حسینی‌پور با بیان این‌که، جنبش دانشجویی در شکل‌گیری انقلاب پشت سر جریان روحانیت قرار گرفت و اثرگذاری زیادی داشت، یادآور شد: امام راحل با پیوند زدن حوزه و دانشگاه جنبش بزرگی را ‌علیه استکبار و آمریکا به راه انداختند.

وی بیان کرد: در کشورمان ۱۶ آذر به عنوان نماد گفت و گو برای بیان نظام مسایل دانشگاه ها است که دانشجویان نظام گفتمانی را در کشور راه اندازی کردند و مورد توجه مسولان نیز قرار گرفته است.

حسینی پور با عنوان اینکه بیشترین توفیقاتی که در جمهوری اسلامی ایران حاصل شد مربوط به نسل بعد از اتقلاب است، تصریح کرد: نقش مربیان، استادان دانشگاه و معلمان در توسعه و پسشرفت ایران اسلامی بر کسی پوشیده نیست.

استاندار مازندران، بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران باوجود تمام تبلیغات منفی دشمنان، هر روز تحولات جدیدی را در منطقه رقم می زند که ناشی از وجود جوانان نخبه است.

حسینی پور نقش دانشجویان در آینده ایران اسلامی را تعیین کننده و منحصر به فرد توصیف کرد و گفت: پیشرفت کشور در عرصه های مختلف، ناشی از تلاش و پشتکار جوانانی است که در این انقلاب پرورش یافته اند.

مقام عالی دولت در مازندران در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به کشتار و قتل عام مردم مظلوم غزه توسط رژیم کودک کش و غاصب صهیونیستی، با بیان اینکه نیروهای حماس ضربات تحقییر کننده و غیرقابل جبرانی را به ارتش اسرائیل وارد کرده است، گفت: جنایت های رژیم غاصب صهیونیستی در تاریخ بی سابقه است.

حسینی پور افزود: اراده ومظلومیت ملت فلسطین یک بار دیگر برای جهانیان آشکار شد و شاهد هستیم که در یک روز جمعیت میلیونی در دفاع از مردم غزه در جهان راهپیمایی کردند.

وی ادامه داد: نظر سنجی ها نشان می دهد که میزان محبوبیت بایدن رئیس جمهور آمریکا به علت حمایت از رژیم اسرائیل در جنگ غزه، به شدت کاهش یافته و جغرافیای سیاسی دنیا در حال تغییر است.

استاندار با عنوان اینکه دانشجویان باید تغییرات سیاسی دنیا را بیشتر مورد توجه قرار دهند، گفت: آرایش سیاسی منطقه نیز در حال تغییر است و امروز کسی نمی تواند نقش جمهوری اسلامی ایران را در منطقه انکار کند.

استاندار مازندران با بیان اینکه، ملت ایران پس از پیروزی انقلاب و به رغم تمام دشمنی های بدخواهان نظام اسلامی با مقاومت مستمر در برابر دنیای استکبار اکنون به یک ابرقدرت متطقه تبدیل شده است.

حسینی پور با بیان اینکه، جمهوری اسلامی ایران اکنون در آرایش سیاسی دنیا نقش تعیین کننده و منحصر به فردی دارد، گفت: این مهم به برکت مقاومت و ایستادگی مردم در برابر سران استکبار محقق شده است.

وی گفت: امتیازات و امکانات دانشگاه فرهنگیان باید بیشتر از سایر مراکز دانشگاهی باشد و در هیات امنا نیز مسایل و مشکلات دانشگاه فرهنگیان پیگیری خواهد شد.

استاندار مازندران همچنین بر لزوم پیگیری ویژه در ارتباط با مشکلات مربوط به آب آشامیدنی و آسفالت راه دانشگاه فرهنگیان ساری تاکید کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها