آرایش جهادی بسیجیان حلال مشکلات است
رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

آرایش جهادی بسیجیان حلال مشکلات است

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

بسیج عظیم‌ترین قدرت دفاعی پایان ناپذیر دنیاست

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  در نشست «بسیج جهانی اسلام - مقاومت، رمز پیروزی» در محل وزارت امور خارجه گفت: بسیج عظیم‌ترین قدرت دفاعی پایان ناپذیر دنیاست.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  در نشست «بسیج جهانی اسلام - مقاومت، رمز پیروزی» در محل وزارت امور خارجه گفت: بسیج عظیم‌ترین قدرت دفاعی پایان ناپذیر دنیاست.
کد خبر: ۱۴۳۴۵۴۵

به گزارش جام جم آنلاین، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سردار سرلشکر حسین سلامی بعدازظهر امروز (چهارشنبه) ۱۵ آذر ماه در نشست «بسیج جهانی اسلام - مقاومت، رمز پیروزی» که به میزبانی وزیر امور خارجه حسین امیرعبداللهیان در محل وزارت امور خارجه در حال برگزاری است، طی سخنانی گفت: خدا را شکرگزارم که امروز در جمع فرماندهان و افسران عالیرتبه عرصه دیپلماسی و سیاست خارجی کشور و یا شاید به تعبیر جامع‌تر آن زنان و مردان عرصه دیپلماسی و سیاست خارجی انقلاب اسلامی افتخار و توفیق حضور پیدا کردم.

سردار سلامی خطاب با حاضران افزود: درگیر مسائل میدانی دیپلماسی کشور به خصوص در محیط تحولات جدید منطقه و جهان هستید، ولی این نکات شاید برای تقریب بیشتر اذهان و پیدا کردن عزم و اراده‌ای در سطح ظرفیت‌های مورد نیاز انقلاب اسلامی در صحنه سیاست خارجی بتواند موثر واقع شود.

فرمانده کل سپاه به موضوع بسیج پرداخت و گفت: بسیج ما آنگونه که آن را هم در میدان می‌شناسیم عظیم‌ترین قدرت دفاعی پایان ناپذیر دنیاست. 

وی خاطرنشان کرد: ارتش‌های بزرگ وقتی عمل می‌کنند در ابتدای عمل بیشتری شعاع تاثیر را دارند و وقتی زمان عبور می‌کند منحنی قدرت آن‌ها نسبت به زمان منحنی نزولی است. گاهی با شیبی تند و گاهی با شیبی آهسته. این بدان دلیل است که استعداد و ظرفیت ارتش‌های کلاسیک معین است و به تدریج در طول زمان با تخلیه انرژی مواجه می‌شوند.

سردار سلامی ادامه داد:، اما بسیج برعکس همه این نیرو‌های نظامی، نیرویی است که بی انتهاست و پایان ندارد و قدرت جابه‌جایی سریع دارد و رویش‌های آن در جنگ از ریزش‌های آن همیشه بیشتر است. وقتی زمان پیش می‌رود این قدرت تصاعد پیدا می‌کند، چون متکی بر منطق جهاد و شهادت است. هر جوانی که در جنگ بر زمین می‌افتد تعداد بیشتری جوان پرچم را گرفته و راه را ادامه می‌دهند.

فرمانده کل سپاه اضافه کرد: در عملیات رمضان ما روی خاکریز خودمان بودیم و بچه‌های بسیجی با آرپیچی جلو می‌رفتند و از نزدیک تانک‌ها را می‌زدند و وقتی مجروح می‌شدند، تعداد دیگری برای انتقال مجروحان می‌رفتند و این جریان ادامه داشت و هیچ وقت هیچ کس در آن صحنه از گلوله نترسید. این طبیعت بسیج است. 

وی با اشاره به جنگ هشت ساله تحمیلی خاطرنشان کرد: ارتش بعث عراق در آن جنگ متکی به حمایت همه جانبه بود.

سردار سلامی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: وقتی آمریکایی‌ها به عراق حمله کردند من در صفحه خبری سی. ان. ان دیدم یک افسر آمریکایی مجروح شده بود او را با برانکارد می‌بردند و می‌گفت بگذارید من زنده بمانم. من آن را با بچه‌های خودمان مقایسه می‌کردم که شهادت رویایی‌ترین آرزوی آن‌ها در زندگی است. یک جریان قوی در جوان‌های ما وجود دارد و نه فقط نسلی که در دفاع مقدس بودند و الان چهره‌های محاسن سفید شده‌ای مثل بنده باشد. جوانان امروزی که به ما مواجه می‌کنند حتی برای دفاع از حرم در فواصل دور اعلام آمادگی می‌کنند.

وی اضافه کرد: این نیرو (بسیج) برای دفاع از ارزش‌های اسلام مرز نمی‌شناسد. آن‌ها برای دفاع از آبرو و ارزش‌های اسلامی بار سفر می‌برند.

سرلشکر سلامی خطاب به دیپلمات‌های وزارت امور خارجه بیان کرد: سیاست بدون مضمون قدرت نقش آفرین نیست. ما صاحب قدرتی هستیم که کمتر جایی در جهان این قدرت وجود دارد. وجود این قدرت یک موضوع است و شعاع تاثیر آن موضوع دیگری است و تا آنجایی که این قدرت دارای شعاع تاثیر است ما در آنجا صاحب نقش هستیم و می‌توانیم تعیین کننده باشیم. بسیج همچنان وجود دارد و من به عنوان خادم بچه‌ها آن‌ها را در کرونا دیدم. جایی که مردم متوفیان خود را نمی‌توانستند غسل داده و دفن کنند این بچه‌ها بدون هیچ هراسی و در اوج فداکاری و ایثار اموات مومنان را غسل می‌دادند و کفن کرده و به خاک می‌سپردند.

وی افزود: در فقرزدایی و محرومیت زدایی و در سیل و زلزله شاهد تلاش‌های بسیجیان بودم. این نیرو همه جا منتشر است و وقتی چنین عظمتی را در اختیار داریم از هیچ چیزی واهمه نداریم.

سردار سلامی گفت: در محیط پیرامون ما ظرفیت بروز جنگ بالاست و ظرف ۴۵ سال گذشته هر آنچه جنگ بوده به جز جنگ‌های بالکان و اوکراین، همه جنگ‌ها در این منطقه بوده است. ولی در درون ما هیچ آثار نگرانی از جنگ نیست و هیچ کس نمی‌ترسد. اسرائیل فلسطین را بمباران می‌کند و آمریکایی‌ها تهدید می‌کنند. در شمال ما جنگ یک پدیده قوی همیشه هست و در شرق ما وجود داشت. ناو‌های هواپیمابر به منطقه اعزام می‌شوند و این‌ها نماد قدرت یک امپراتوری هستند که در آب‌های جهان سرگردان هستند و به عنوان ابزار‌های نفوذ و سیطره سیاسی عمل می‌کنند، ولی زمانی به ایران می‌رسند خاصیت سیاسی خود را از دست می‌دهند و مجبورند تاثیر بپذیرند. همانطور که وزیر دفاع آمریکا چند سال پیش گفت به فلزات قراضه تبدیل می‌شوند.

وی گفت: دلیل اصلی آن قدرتی است که به فضل الهی شکل گرفته و در حال عمل کردن است. 

سردار سلامی بیان کرد: به فضل الهی تحول جالبی در جهان رخ داده که ممکن است در کوتاه مدت قابل رویت نباشد، ولی آثار بلندمدت آن حتما روشن خواهد شد و آن این است که انقلاب اسلامی وقتی از مرز‌ها عبور کرد و سازه‌هایی از قدرت شکل گرفت و این سازه‌ها به هم گره خورد و جغرافیایی از مقاومت را شکل داد و جبهه مقاومت ایجاد شد، دشمنان ما مجبور شدند از پناهگاه‌های راهبردی خارج شوند و دشمنان مجبور شدند مستقیما وارد گسترش نظامی شوند. ولی این گسترش آنقدر وسیع شده که خود آن‌ها دچار پدیده گسترش بیش از حد شدند.

وی ادامه داد: الان آمریکایی‌ها در میدان تاکتیک هم تحت تاثیرند و به پایگاه‌های آن‌ها هم حمله می‌شود. مثل کشتی که انصارالله یمن تصرف کرد، یک پیامد راهبردی وسیعی داشت و نشان می‌داد در این منطقه معادله جدیدی حاکم می‌شود و نشان می‌دهد این قدرت توانایی خود را براساس ایمن سازی براساس محدودیت‌های خود از دست می‌دهد و این قدرت‌ها کم کم ناکارآمد می‌شوند. هر چه تهدید می‌کنند کسی نمی‌ترسد. ترجیحات سیاسی دولت‌ها با نظام سلطه متفاوت شده است و متحدان قدیمی هم با ترجیحات سیاسی آن‌ها کار نمی‌کنند. ائتلاف‌های سخت که یک روز در یک جنگ ماه‌ها در کنار هم می‌جنگیدند قابل شکل‌گیری نیست و این به دلیل فرسایش همه قوای آنهاست از جمله قدرت نظامی، سیاسی و توان فرهنگی آنها.

سردار سلامی خاطرنشان کرد: با اینکه هالیوود قوی‌ترین پایانه فرهنگی جهان است برای شکل دادن به فرهنگ جهانی، ولی نمی‌توانند جوانان مسلمان را از جهاد دور کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها