رئیس ستاد بزرگداشت کنگره ملی شهدای پایتخت:

کنگره ۲۴ هزار شهید تهران برگزار می‌شود

رئیس ستاد بزرگداشت کنگره ملی شهدای پایتخت گفت: ۲۸ کمیته به منظور انجام امور اجرایی و فرهنگی کنگره ملی شهدای تهران فعال شده است.
رئیس ستاد بزرگداشت کنگره ملی شهدای پایتخت گفت: ۲۸ کمیته به منظور انجام امور اجرایی و فرهنگی کنگره ملی شهدای تهران فعال شده است.
کد خبر: ۱۴۳۴۱۸۷

به گزارش جام جم آنلاین، علیرضا فخاری استاندار تهران و رئیس ستاد بزرگداشت کنگره ملی شهدای پایتخت در نشست خبری کنگره شهدای پایتخت اظهار کرد: جهت پاسداشت ۲۴ هزار شهید در پایتخت کمیته‌هایی فعال شده‌اند تا کنگره شهدای پایتخت را در دهه اول بهمن امسال برگزار کنند.

وی گفت: در کشور اقشار مختلف مردم از ارتش و سپاه تا بسیج و اقلیت‌های دینی و از سوی دیگر شهدای حرم، امنیت و سلامت با اهدای جان خود باعث اعتلای نظام جمهوری اسلامی ایران شدند که باید یاد و خاطره آن‌ها گرامی داشته شود.

فخاری گفت: امروزه شاهد یک تحول جدی در فرهنگسازی هستیم و دهه ۸۰ و نودی‌ها باید با رشادت‌های این شهدا که در گذشته نه چندان دور زندگی می‌کردند آشنا شوند.

وی اظهار کرد: اقداماتی که در ۲۸ کمیته انجام شده در زمینه فرهنگی، هنری، اجتماعی، سیاسی و دلنوشته‌های شهدا و چند مرحله یاد و خاطره شهدا و سایر بسته‌هایی که در نظر گرفته شده رونمایی می‌شود.

سردار حسن حسن زاده دبیرکل ستاد کنگره ملی ۲۴ هزار شهید پایتخت در ادامه نشست، گفت: کنگره شهدای پایتخت از اوایل سال ۱۴۰۰ کار خود را آغاز کرد. در این راستا ۲۸ کارگروه موضوعی و قشری آغاز به کار کردند. هدف از برگزاری کنگره در سطح کشور ترویج مکتب شهدا و مقاومت است. در تلاشیم تمام شهر و پایتخت تحت تاثیر کرامات شهدا قرار بگیرند. تمامی بخش‌های کشوری، لشکری و رسانه‌ها در این کار حضور دارند. کنگره ملی شهدای پایتخت از امروز در قالب چهار مرحله از جمله «اطلاع رسانی» کار خود را آغاز خواهد کرد.

وی یادآور شد: تمرکز ما بر نسل جوان و آشنایی آن‌ها با مکتب شهدا خواهد بود. اجلاسیه اصلی به مدت ۱۰ روز برگزار خواهد شد. گام دوم ما از ۱۰ تا ۳۰ دی ماه است که با «فضا سازی» در سطح شهر همراه است. از سمفونی کنگره در این ایام رونمایی خواهد شد. در این ایام رزمایش کمک‌های مردمی سخاوتمندانه اجرا خواهد شد. چهارمین مرحله هم اوج گیری کار تمام کمیته‌ها خواهد بود و دبیرخانه کنگره به طور دائم کار خود را انجام خواهد داد.

فرمانده سپاه تهران بزرگ ادامه داد: از دوم تا ۱۲ بهمن ماه هم اتفاق‌های مهم فرهنگی با مشارکت همگانی با عنوان «تهران شهر شهدا» همراه است. توجه به تولیدات هنری، تاکید بر تولید برنامه‌های متناسب با گروه‌های سنی نونهال، نوجوان و جوانان و بهره‌مندی از تمام ظرفیت‌های رسانه‌ای سه محور اصلی ما در برگزاری کنگره است. در سه سال گذشته دو یادواره شهدای ادیان توحیدی برگزار شده است.

وی یادآور شد: تنوع بالای شهدا در تهران به چشم می‌خورد. رئیس جمهور، نخست وزیر، دانشمند و پیروان ادیان توحیدی شهید داریم. در تهران با وجود اینکه از جبهه دور بوده است در ۶۰۳ نقطه ۱۳۳۳ نفر شهید تقدیم کرده‌ایم. در تهران شهدای ملی و محور مقاومت را داریم. علاوه بر این ما در تهران ۵۳۰۰ دانش آموز و ۳۰۰ شهید فرهنگی داریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها