معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه ای قزوین، گفت: طرح ملی دانش‌آموزی نجات آب (داناب)، یکی از طرح‌های مهم در حل بحران کم‌آبی با هدف ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب است.
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه ای قزوین، گفت: طرح ملی دانش‌آموزی نجات آب (داناب)، یکی از طرح‌های مهم در حل بحران کم‌آبی با هدف ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب است.
کد خبر: ۱۴۳۳۸۸۳

مهرداد نوری- جام جم آنلاین قزوین: سینا جمشیدی، در مراسم اختتامیه طرح ملی دانش‌آموزی نجات آب، اظهار داشت: با توجه به تغییر اقیلم، کاهش بارندگی و خشکسالی های اخیر مسئله آب، امروزه یکی مهمترین از چالش‌های پیش رو است، که به همین دلیل از سنوات گذشته و با هدف ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب در بین نوجوانان طرح ملی دانش‌آموزی نجات آب در سطح ملی کلید زده شد.

وی افزود: در سال تحصیلی 1401-1402 این طرح در سطح استان قزوین با همکاری مشترک شرکت آب منطقه‌ای، جهاد دانشگاهی و اداره کل آموزش و پرورش اجرایی شد.

جمشیدی ادامه داد: جامعه هدف طرح ملی دانش‌آموزی نجات آب دانش آموزان مقطع متوسطه اول (هفتم، هشتم و نهم)، می باشد که در استان قزوین بطور میانگین سالانه بیش از ۵۰ هزار نفر دانش آموز را تحت پوشش قرار می دهد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای قزوین با اشاره اهدافطرح داناب گفت: آشنایی دانش آموزان با مفاهیمی همچون آب مجازی، منابع آب زیرزمینی و سطحی، شیوه های نوین آبیاری، اشاعه فرهنگ مصرف بهینه‌ آب و ایجاد دغدغه در میان دانش‌آموزان که آیندگان این کشور هستند، از مهمترین دلایل اجرای طرح ملی داناب می باشد.

جمشیدی با بیان اینکه، آب، نقش مهمی در حفظ و حراست از حیات بشریت دارد و حفظ منابع آبی، یک وظیفه ذاتی و شرعی است، عنوان کرد: متأسفانه بهره‌مندی از الگوی اشتباه مصرف آب، سبب شده امروز با بحران کم‌آبی مواجه باشیم و در این راستا نیاز به یک برنامه ریزی دقیق و کارآمد، است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای قزوین، خاطرنشان کرد: چندسالی است که زنگ خطر بحران کم‌آبی در استان قزوین نیز به‌ صدا درآمده است. که براین اساس اقداماتی از سوی شرکت آب منطقه‌ای استان مبنی بر انسداد چاههای آب غیرمجاز، نصب کنتورهای هوشمند و سایر اقدامات قهری صورت گرفته است که تا حدودی مثمرالثمر بوده اما آنچه بیش از اجرای سیاست‌های حفاظتی مهم و ضروری است، بحث فرهنگ سازی در مدیریت و مصرف بهینه آب است.

شایان ذکر است در این مراسم با اهداء لوح تقدیر از خالقین آثار برتر در مسابقه طرح داناب و همچنین معلمین نمونه این طرح تقدیر و تشکر بعمل آمد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها