اسدالله ابراهیمی ـ جام جم آنلاین ـ استاندار خراسان شمالی گفت: منطقه گردشگری چشمه ایوب پیغمبر (ع) در استان ظرفیت مهم در حوزه گردشگری است که باید ساماندهی و تقویت قابلیت‌های گردشگری و فراهم‌سازی امکانات رفاهی و خدماتی این مکان با جدیت دنبال شود.
کد خبر: ۱۴۳۲۹۵۱
نویسنده اسدالله ابراهیمی

محمدرضا حسین نژاد  در نهمین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، تاکید کرد: جانمایی فاز اول طرح جامع گردشگری آب گرم ایوب پیغمبر (ع) با ملاحظات لازم بررسی و پیگیری شود.

وی افزود: شورای برنامه ریزی و توسعه استان، بالاترین مرجع تصمیم گیری در هر استان است که مهمترین برنامه ریزی در امر توسعه هر منطقه در آن گرفته می شود.

استاندار خراسان شمالی در خصوص منابع جزء ۳ بند ب تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۲، گفت: با نظرات تخصصی سهم اعتبارات برای نهادهای استان ابلاغ و مصوب شده است و روند جذب صددرصدی اعتبارات مورد توجه مدیران باشد.

وی همچنین بر برنامه‌ریزی‌های لازم جهت جذب اعتبارات در بازه زمانی مشخص شده در راستای تحقق اشتغال به معنای واقعی در استان تاکید کرد و گفت: دستگاه‌ها به میزان مشخص شده تسهیلات اکتفا نکنند و به دنبال جذب بیشتر اعتبارات باشند تا زمینه توسعه در استان فراهم شود.

استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: در بحث مردمی سازی برای پیشبرد اهداف توسعه‌ای استان با دستیار مردمی سازی استاندار ارتباط قوی‌تر برقرار شود.

وی اضافه کرد: پیگیری اختصاص منابع از محل اعتبارات مصوبات سفر ریاست جمهور به استان و سایر منابع برای تسریع در اجرای پروژه مهم آب سرانی در حال انجام است.

حسین نژاد افزود: اعتبارات خوبی در منابع تخصیص یافته جدید از محل سفر استانی رییس جمهور برای شدت بخشی به اجرای این طرح در نظر گرفته خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی نیز در این جلسه در خصوص منابع جزء ۳ بند ب تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۲، گفت: بر اساس توزیع استانی سهم هر یک از دستگاه‌ها در این زمینه مشخص شده است و باید با همکاری و همت همه دستگاه‌ها و بانک‌های استان زمینه جذب حداکثری تسهیلات تبصره ۱۸ فراهم شود. 

ناصر فخر موحدی افزود: بعد از رایزنی صورت گرفته در مجموع ۱۰۶۶۹ میلیارد ریال اعتبارات جزء ۳ بند ب تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ برای استان ابلاغ شده است.

فخر موحدی اظهار کرد: دستگاه‌ها و نهادهای حمایتی نسبت به ثبت اشتغال در سامانه رصد نیز توجه داشته باشند.

گفتنی است؛ در این جلسه سه دستور کار، برنامه‌ریزی مدیریت مجموعه تالاب آق قشلاق و ضرورت ایجاد ناحیه صنعتی سنخواست و تامین زمین برای روستاهای استان در راستای نهضت ملی مسکن مصوب شد و دستور کار جانمایی فاز اول طرح جامع گردشگری آب گرم ایوب پیغمبر برای بررسی بیشتر به جلسه بعدی شورای برنامه‌ریزی موکول شد. / خراسان شمالی ـ خبرنگار جام جم ـ اسدالله ابراهیمی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها