سخنگوی وزارت امور خارجه طوفان الاقصی را رقم زننده تحولات راهبردی در منطقه و نظام بین‌الملل خواند و گفت که این عملیات مسأله فلسطین را به صدر موضوعات درجه یک جهان برگرداند و ملت فلسطین نشان دادند که ملت زنده‌ای هستند.
کد خبر: ۱۴۳۲۷۸۴

به گزارش جام جم آنلاین، سخنگوی وزارت امور خارجه ناصر کنعانی امروز (یکشنبه) پنجم آذر ماه در اظهاراتی درباره طوفان الاقصی گفت که طوفان الاقصی که طوفانی در نوع خودش بود، تحولات راهبردی را نه فقط در قضیه فلسطین، بلکه در سطح منطقه و نظام بین‌الملل رقم زد.

وی افزود: طوفان الاقصی نشان داد که مسأله فلسطین همچنان مسأله اول جهان است و به اندازه‌ای انرژی و ظرفیت دارد که می‌تواند جهان را معطوف به خودش کند و موازنه قوا را در سطح منطقه و خارج از آن دچار دگرگونی کند. این عملیات و تحولات بعد از آن نشان داد درک ایران از اهمیت این مسأله درک کاملا درستی بود.

سخنگوی وزارت خارجه اضافه کرد: قضیه فلسطین قضیه و جهان اسلام و انسانیت است و نمی‌توان بدون درک اهمیت و ماهیت فلسطین و بدون احقاق حقوق حقه ملت فلسطین، این موضوع را پشت در‌های بسته و در نشست‌های برخی از قدرت‌هایی که خود را قدرت‌های بین‌المللی تلقی می‌کنند و برخی از کشور‌های منطقه این پرونده را به ضرر ملت فلسطین و به نفع رژیم صهیونیستی ببندند و آن را تمام شده تلقی کنند.

وی گفت: طوفان الاقصی مسأله فلسطین را مجددا به صدر موضوعات درجه یک جهانی برگرداند و ملت فلسطین نشان دادند که ملت زنده‌ای هستند و در دفاع از حق و حقوق خود منتظر نگاه و احیانا ملاطفت قدرت‌ها باقی نمی‌مانند و قدرت‌های سلطه گر نشان دادند که در توجه به موضوعات انسانی و اخلاقی نه جانب انسانیت را و نه حقوق بشر را می‌گیرند، بلکه جانب منافع نامشروع خود و شرکای ظالم و غاصب خود به ویژه رژیم صهیونیستی را می‌گیرند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی همچنین عنوان کرد: تلاش‌های ایران در تجمیع قوای سیاسی کشور‌های اسلامی و عربی در منطقه اثرگذار بود و این کشور‌ها مسأله فلسطین را به عنوان مهمترین مسأله اسلامی و عربی کانون توجه و تصمیم گیری‌های خود قرار دادند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها