نشست تخصصی پدافند غیرعامل، کنترل و انحراف سیلاب (مدیریت سیلاب) با حضور  دکتر حیدریان مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان، مقدم مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک استانداری گلستان،  محمدی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گلستان، کمالی مدیرکل هواشناسی استان، طالبی مدیرعامل شرکت گاز استان و سایر مدیران استانی وشهرستانی وکارشناسان در سالن جلسات شرکت آب منطقه ای گلستان برگزار شد.
نشست تخصصی پدافند غیرعامل، کنترل و انحراف سیلاب (مدیریت سیلاب) با حضور  دکتر حیدریان مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان، مقدم مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک استانداری گلستان،  محمدی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گلستان، کمالی مدیرکل هواشناسی استان، طالبی مدیرعامل شرکت گاز استان و سایر مدیران استانی وشهرستانی وکارشناسان در سالن جلسات شرکت آب منطقه ای گلستان برگزار شد.
کد خبر: ۱۴۳۲۶۴۰
نویسنده شبیر دائمی
. به گزارش جام جم آنلاین از گرگان در این نشست مدیریت سیلاب به عنوان یکی از راهبردهای پدافند غیر عامل در حوزه آب عنوان شد ، دکتر حیدریان مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان در این جلسه اظهار کرد: یکی از اقدامات مهم شرکت آب منطقه ای در حوزه پدافند غیر عامل، اخذ مجوز شیرین سازی انتقال آب دریا و انتقال آب دریای خزر بود که کار فنی و بسیار پیچیده ای بود که با پیگیری همه جانبه این اقدام انجام شد.
دکتر حیدریان با بیان اینکه ، طرح قره چای رامیان نیز از طرح هایی است که در حال اخذ مجوز پدافند غیر عامل آن هستیم، گفت: در شرکت آب منطقه ای استان 14 طرح با طبقه بندی عادی و 18 طرح مهم داریم و برابر ضوابط و دستورالعمل ها الزاماتی برای طرح های در دست ساخت و بهره برداری است که باید اقدامات انجام شود.
وی بیان کرد: آب از موضوعات مهم در پدافند غیر عامل است و باید مستمر از نقطه استحصال تا بهره برداری و مصرف به لحاظ پدافندی مورد رصد قرار گیرد و منابع تامین  شرب ، تک منبعی نباشد و اقدامات متناسب آن انجام شود.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای تصریح کرد: در خصوص طرح های مدیریت سیلاب ، اجرای سد آقدکش یکی از طرح هایی است که در حال انجام است و اقداماتی که در حال انجام است ، می تواند بخشی از انرژی سیلاب را مستهلک کند و سیلاب را به سیلاب دشت منحرف کند و از مناطق مسکونی دور نماید.
محمدی مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری گلستان نیز در این جلسه بیان کرد: اقدامات پدافند غیر عامل اقداماتی مستمر است و اقدامات همکاران آب منطقه ای قابل تقدیر است.
وی افزود: حوزه آب از حوزه های پر تهدید است و تهدیدات زیستی، سایبری و اجتماعی در این حوزه وجود دارد و از جمله تهدیدات اجتماعی و مردم محور به دلیل تنش های آبی در این سالها افزایش یافته است که باید با درایت مسئولان کاهش پیدا کند.
محمدی افزود: مطالعات پدافند  غیر عامل استان و گرگان با همکاری همه دستگاه های اجرایی استان تهیه شده و بنای کار ما در یک دوره 5 ساله است. در 13 حوزه تخصصی راهبرهاداحصا ء شده و آب یکی از این راهبردهای مهم است که تهدیدها و چالش های این حوزه شناسایی شده است و برای کاهش تهدیدات راهبردهایی دیده شده است که به دستگاه ها ابلاغ شده است.
وی بیان کرد: مدیریت سیلاب از راهبردهای پدافند غیر عامل در حوزه آب است. اجرای سدهای کوچک و آب بند ها، اصلاح مسیرهای رودخانه ها ، اجرای برق پایدار در مخازن و تصفیه خانه ها ، بهسازی و حفاظت فیزیکی چاه های شرب
کنترل و انحراف سیلاب، بازچرخانی آب حاصل از پساب فاضلاب ، نصب کنتورهای هوشمند مغناطیسی و ساماندهی آب های سطحی و..افزایش پایداری و تاب آوری استان به ویژه در شرایط بحرانی از جمله این راهبردها است.
مهندس مقدم مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک استانداری گلستان نیز در این جلسه گفت: حوزه پدافند غیر عامل  تهدیدات را شناسایی می کند اما هنوز ، حوزه ناشناخته و حساسی است و باید در این حوزه با انسجام و همگرایی بیشتری اقدامات را انجام دهیم تا مردم هم اعتماد خود را از دست ندهند.
مهندس بهمنی مدیریت بحران  پدافند غیر عامل شرکت در این جلسه گفت:
برنامه های پدافند غیرعامل در محورهای  مختلف آموزشی، سایبری، حفاظت هوشمند، حفاظت فیزیکی، تامین برق اضطراری، تامین تجهیزات گروهی و انفرادی، مطالعات طرحهای پدافند غیرعامل  واحرای الزامات مربوطه و برگزاری مانورهای مختلف  از اهم اقدامات اعلام کرد. که ییش ۱۱میلیارد تومن از محل ۱درصد سهم پدافند غیرعامل طرحها هزینه میشود.
گفتنی است ، دکتر کریمی از مهندسین مشاور، بررسی نتایج پدافند غیر عامل کنترل و انحراف سیلاب در گرگانرود تا دریا بخصوص  سد آقدکش را در این جلسه ارائه داد.
  •  
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها