رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسلامشهر از جمع‌آوری محموله بزرگ لاستیک‌های مستعمل خودرو که در ضایعات سوزی استفاده می شد، خبر داد و گفت: از فعالیت این واحد آلاینده جلوگیری شد.
کد خبر: ۱۴۳۱۹۸۸

حمیده خدنگی در این باره اظهار داشت: این واحد آلاینده در زمینه بازیافت لاستیک های فرسوده در منطقه واوان فعالیت داشت که به دلیل استقرار غیرمجاز و آتش سوزی های متعدد که منجر به انتشار ذرات، آلودگی محیط زیست و تهدید علیه سلامت عموم شده بود پس از ابلاغ اخطاریه های محیط زیستی و با پیگیری های به عمل آمده، با گرفتن حکم از مراجع قضایی از ادامه فعالیت آن جلوگیری و حدود ۵۰۰ تن از این لاستیک ها جمع آوری شد.

وی با بیان اینکه یکی از علل مهم آلودگی هوا در شهرستان، این قبیل آتش سوزی ها است، خاطرنشان کرد: وجود مواد سمی فراوان از قبیل اکسیدهای گوگرد، نیتروژن و کربن و سایر ترکیبات گازهای مضر ناشی از سوزاندن لاستیک های فرسوده، اثرات مخربی بر سلامتی انسان و موجودات زنده و محیط زیست دارد و متاسفانه افراد سودجو و متخلف بیشتر به طور ناشناس به آتش زدن لاستیک های فرسوده برای جداسازی و جمع آوری سیم داخل آنها اقدام می کنند.

خدنگی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه ضایعات سوزی توسط افراد متخلف و سودجو موضوع را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسلامشهر اطلاع دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها