گفتگویی جناب آقای علیرضا علی میرزایی به مناسب هفته بسیج:

اسلامشهری بودن باید مایه افتخار باشد

به مناسب هفته بسیج و در خصوص وضعیت شهرستان و ظرفیت ها و موقعیت‌های آن، گفتگویی داریم با پیشکسوت بسیجی جناب آقای علیرضا علی میرزایی شهردار اسبق، دبیر جمعیت رزمندگان و رئیس هیات اندیشه ورزی بسیج شهرستان اسلامشهر، با ما همراه باشید.
کد خبر: ۱۴۳۱۷۲۷
جناب آقای علیرضا علی میرزایی چند روز گذشته شما مصاحبه‌ای با یکی از رسانه‌های مکتوب کشور در خصوص عدالت انتخاباتی داشتید، آیا این مطالب شما رویکرد خاص سیاسی دارد؟
در ابتدا وظیفه خود می‌دانم که به شهدای عزیز غزه ادای احترام نموده و به عنوان یک نظامی به ارتش غاصب صهیونیستی یادآوری کنم، عیار یک ارتش کلاسیک در رویارویی با نظامیان سنجیده می‌شود نه با کشتار زن و بچه‌های بی‌دفاع و قطعاً طبق پیش‌بینی امام خامنه‌ای عزیز، به زودی همه جهان شاهد فروپاشی این نظام کودکش خواهند بود ان‌شاءالله. اما در پاسخ سؤالتان عرض کنم بنده هم مثل هر سرباز وظیفه شناس ولایت، وظیفه دارم از نظام اسلامی دفاع کنم و یقین دارم پایه‌های این نظام، جز با اجرای عدالت تقویت نخواهد شد. اسلامشهر با توجه به ظرفیت‌های جمعیتی، نخبگانی و گروه‌های مختلف سیاسی، نقش آفرینی مناسب و حضوری به موقع در تمام عرصه ها، رویدادها و بحران ها داشته و همیشه سربلند بوده است، اما متاسفانه اسلامشهری ها به رغم این همه خدمات، همواره از مواهب مجاورت با پایتخت، کم بهره یا محروم  بوده و هیچگاه سطح خدمات متناسب و در شأن مردم عزیز اسلامشهر نبوده است.
 
شما ظرفیت های مختلفی از شهرستان اسلامشهر را مطرح کردید، لطفاً بیشتر توضیح دهید؟ 
شهرستان اسلامشهر قبل از انقلاب چند پارچه آبادی بوده و قومیت های مختلفی در آن زندگی می کردند که به مرور زمان و با توجه به افزایش مهاجرت مردم شهرهای مختلف کشور به خصوص در سال‌های نخستین پیروزی انقلاب، اسلامشهر به عنوان یکی از مهمترین مناطق حاشیه تهران، پذیرای اقوام و اقشار مختلف بوده و داشتن شرایط مناسب زندگی از قبیل نزدیکی به پایتخت، هزینه پایین سکونت و آب و هوای مناسب، موجب شد جمعیت به سرعت افزایش یافته و بدون توسعه زیرساخت‌های شهری به شهرستان تبدیل شود. در دوران دفاع مقدس نیز اسلامشهر یکی از فعال ترین شهرستان های کشور در اعزام رزمندگان به جبهه ها بوده به طوری که با توجه به جمعیت حدود ۶۰ هزار نفری، بیشتر از ۱۲ هزار نفر اعزام غیر تکراری داشته و با تقدیم حدود هزار شهید و جانباز و آزاده به نسبت جمعیت خود، از برخی استان های کشور در آن دوران، حضوری بیشتر داشته و شاید بتوان به جرئت گفت اسلامشهر در عرصه دفاع مقدس، دین خود را به کشور اداء نموده و این برای هر اسلامشهری مایه مباهات و افتخاری بزرگ است. مردم عزیز اسلامشهر در رویداد های مهم ملی و مذهبی همیشه نقشی اثرگذار داشته و در حوادث و وقایع کشور مثل فتنه سال ۱۳۸۸، ۱۳۹۸ و... پیش گام در عرصه خدمت رسانی و پشتیبانی و حمایت از نظام و انقلاب اسلامی بوده اند.
 
نگاه مسئولین کشور با توجه به خدمات مردم اسلامشهر به انقلاب، چگونه بوده و چه خدماتی را به این شهرستان داشته اند؟
قبل از پاسخ به این سؤال باید عرض کنم شهرستان اسلامشهر در حال حاضر جمعیتی بیش از ۶۰۰ هزار نفر دارد که درصد قابل توجهی از ایشان، متولد اسلامشهرند و در آن رشد و تحصیل کرده و بعضاً به موفقیت های مختلفی دست پیدا کرده اند و در حال حاضر از مدیران برجسته نظام، نخبگان علمی جهانی، هنرمندان مطرح کشور و ورزشکاران جهانی و المپیکی هستند که باتوجه به این همه افتخارات، این شهرستان آن طور که شایسته ظرفیت‌ها و استعدادهایش است، مورد توجه مسئولان کشور قرار نگرفته است. البته ما هم مثل همه ایرانی‌ها از موهبت های انقلاب بهره‌مند شده‌ایم اما حرف بنده این است که به عدالت نبوده است. بدیهی است ما از نظام و انقلاب طلبی نداریم و هرجا که لازم باشد به دفاع از آن خواهیم پرداخت، اما کارگزاران نظام باید فرامین امامین انقلاب را سرلوحه خود قرارداده و به اسلامشهر عزیز بیشتر توجه کنند.
از دیگر ظرفیت های موجود اسلامشهر، استقرار صنایع بزرگ تولیدی و کشاورزی در ابعاد ملی و بعضاً بین المللی است که هر کدام سهم شایانی  اقتصاد کشور دارند و با توجه به تولید ثروت فراوان این صنایع در اسلامشهر، شهرستان خدمات خاصی دریافت نمی کند حال آنکه عدالت حکم می‌کند مردمی که بار ترافیکی، جمعیتی و ... این حجم از بار اقتصاد ملی را بردوش می‌کشند حداقل از قدرالسهم فرهنگی این فعالیت‌ها که باید توسط کارفرمایان هزینه شود به طور کامل بهره‌مند گردند. من به صراحت عرض می‌کنم حق واقعی مردم عزیز اسلامشهر تاکنون به تناسب جمعیت و میزان  پشتیبانی و خدماتشان به پایتخت اداء نشده و مورد بی مهری مسئولان کشوری و استانی قرار گرفته اند. شاید بتوان یکی از دلایل این بی‌مهری ها را نداشتن نماینده مستقل برشمرد، البته در انتخابات مجلس یازدهم با وفاق خوبی که در شهرستان ایجاد شد پایتخت‌نشینان یک سهم از لیست ۳۰ نفره تهران را به اسلامشهر اختصاص دادند که انصافاً منشأ خدمات خوبی بود ولی حجم مشکلات به حدی است که این سهمیه کافی نبوده و باید ارتقاء یابد. جوانان شهر باید با همدلی و وحدت رویه، امور شهر خود را به دست گرفته و آن را به جایگاه واقعی برسانند، در حدیثی از حضرت امیرالمومنین علی (علیه السلام) نقل است که می فرمایند: «عُمِرَتِ الْبُلْدانُ بِحُبِّ الأَوْطانِ؛ شهرها با حبّ وطن آباد مى شوند». بر این باوریم که تقویت تعلق خاطر به اسلامشهر و تقویت هویت انقلابی، با همدلی و وفاق همه شهروندان ممکن است و با وجود استعداد های فراوان در سال های آینده نیروهای انقلاب وضعیت مطلوب و متحول کننده ای را برای اسلامشهر  رقم خواهند زد. در این خصوص باید بیشتر با مردم حرف بزنیم به کسانی هم که خیلی همراه نیستند توصیه می‌کنم عزت اسلامشهر را فدای منافع کوچک و مقطعی نکنند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها