اسدالله ابراهیمی ـ جام جم آنلاین - استاندار خراسان شمالی که به همراه وزیر راه و شهرسازی در سفر به کشور ترکمنستان حضور داشت شب گذشته و پس از پایان این کمیسیون به استان بازگشت.
کد خبر: ۱۴۳۱۵۴۵
نویسنده اسدالله ابراهیمی

براساس اعلام  وزیر را ه شهر سازی در این سفر توافق یک میلیارد دلاری در حوزه انتقال برق و ساخت جاده، افزایش تردد روزانه ۶۰۰ واگن از مرز سرخس، کاهش تعرفه های تردد و توافق برای برگزاری نشست چهارجانبه تکمیل زنجیره کریدور شمال-جنوب حاصل شد و طرف ترکمنستانی قول داد که میزان صادرات گاز به ایران را افزایش دهد. 

بنا به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، مهرداد بذرپاش روز شنبه پس از اختتامیه هفدهمین کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی ایران و ترکمنستان در جمع خبرنگاران توافقات انجام شده را تشریح کرد و در بخشی از سخنان خود اظهار داشت: رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و ترکمنستان گفت: بازارچه مرزی باجگیران بین دو کشور فعال است و طی ۲ ماه آینده کمیته مشترکی برای فعال سازی مرز اینچه‌برون تشکیل می‌شود. پیشنهاد طرف ایرانی راه‌اندازی سه بازارچه مرزی در استان‌های گلستان و خراسان شمالی بود که توسط طرف ترکمنستانی بررسی خواهد شد. 
 
وزیر راه از توافق برای افزایش تعداد نمایشگاه‌ها ایران و ترکمنستان خبر داد و گفت: کالاهای صنعتی و معدنی و مصالح ساختمانی ایرانی در بازار ترکمنستان مشتری خوبی دارد و مقرر شد برای شرکت های ایرانی بازاریابی خوبی انجام شود. 


بذرپاش گفت: همه موارد فوق در یادداشت تفاهم همکاری کمیسیون مشترک ایران و ترکمنستان آمده و دو سند همکاری دیگر نیز در خصوص ساخت جاده و  در حوزه برق و صادرات تجهیزات برق با این کشور  امضا شد.


استاندار خراسان شمالی در این کمیسیون به نمایندگی از استان های خراسان رضوی، شمالی و گلستان و در راس کمیته ی استانی حضور داشت./ خراسان شمالی ـ خبرنگار جام جم ـ اسدالله ابراهیمی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها