یزد- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد ضمن اشاره به اهمیت خاک در تامین امنیت غذایی ،گفت: خاک منبع حیاتی مواد غذایی‌ بوده که با توجه به ارتباط مستقیم با گیاهان و درختان مدیریت پایداری آن ، اولویت طبیعی بخش کشاورزی و جنگل داری است .
کد خبر: ۱۴۳۱۵۲۶

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، محمد علی حاتمی زاده اظهار داشت: خاک مخلوطی از مواد معدنی ،آلی، گازها،مایعات و ارگانیسم ها است که در کنار هم حیات را امکان پذیر کرده اند .

وی گفت: با توسعه شهرنشینی و کاهش اراضی کشاورزی حاشیه شهرها و روستا ها تغییراتی در خاک به وجود امده که سلامت این عنصر حیاتی را به خطر انداخته است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد افزود: کشاورزان یزدی در خاک ورزی حفاظتی پیشرو بوده به طوریکه در گذشته به جای استفاده از گاو آهن برگردان با کمترین تغییرات در خاک نسبت به کاشت محصولات اقدام کرده ،در نتیجه علاوه بر کاهش مصرف آب از عناصر موجود در خاک نیز محافظت میشد .

حاتمی زاده نقش تولید نهال در جابجایی و آلوده شدن خاک را بسیار مهم دانست و نظارت عالیه بیشتر بر تولید نهال و نیز واردات آن با خاک های آلوده به نماتد را مورد تاکید قرار داد.

وی خاطر نشان کرد : تمامی بخش ها ،ادارات و ارگانهای مرتبط باید، اقدامات اساسی در جهت حفظ و نگهداری این عنصر حیاتی را انجام داده و کارگروه خاک نیز در این راستا در استان تشکیل شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها