«فلسطین تنها نیست». دیروز شعار ورزشی‌ها همین بود. جمع زیادی از اهالی ورزش روز گذشته با حضور مقابل در اصلی دانشگاه تهران حمایت تمام قد و جانانه خود را از غزه اعلام کردند و انزجار و نفرت عمومی خود را نسبت به رژیم جنایتکار و نسل‌کش صهیونیستی به دنیای ورزش نشان دادند. این یک اتفاق عادی نبود، یک جریان هدفمند و سازنده بود، جریانی که می تواند در تمامی ارکان ورزش در جهان تاثیرگذار باشد و روی دیگری از مقابله با رژیم غاصب را به دنیا آموزش بدهد.
کد خبر: ۱۴۳۱۵۰۵
 
ورزش علیه جنایت
از ابتدای جنگ جنایتکارانه رژیم صهیونیستی علیه غزه، دنیای ورزش مقابل این رژیم نسل‎‌ کش به پا خاست و به طرق مختلف حمایت خود را از غزه و مردم بی‌‎پناهش نشان داد. در این میان ستاره‌های تراز اول دنیای ورزش نیز موضع ضدصهیونیستی خود را در قبال مساله غزه اعلام و جنایات رخ داده را محکوم کردند. ژاوی، کریم بنزما، محمد صلاح، یوسف آتال بازیکن نیس فرانسه‌، انور الغازی بازیکن ماینتس آلمان و ده‎ها ستاره بزرگ و کوچک دنیای ورزش در این مدت بارها در حمایت از مردم فلسطین در شبکه‎های اجتماعی یا در مصاحبه‌های مختلف صحبت کردند‎ و نظر داده‌اند. در ایران نیز ورزشکاران مختلفی تا امروز حمایت‌های خود را نشان داده یا مدال‌های خود در آوردگاه‌های بین‌‎المللی و آسیایی را به مردم غزه تقدیم کردند. دیروز نیز مقابل در اصلی دانشگاه تهران گردهمایی خاصی شکل گرفت؛ یک گردهمایی باشکوه با حضور چهره‎‌ های مختلف ورزشی. از تمام رشته‎‌‌ها و از تمام فدراسیون‌‎ها، از ورزشکاران زن و مرد تا ورزشکاران کم سن و سال و نونهال. 
 
اتفاق بی‌سابقه
آنچه دیروز مقابل دانشگاه تهران رخ داد یک رویداد عادی نبود و هرگز در دسته راهپیمایی‎‌ های مرسوم و عادی جای نمی‌گیرد. راهپیمایی و گردهمایی شکل گرفته روز گذشته اتفاقی بسیار مهم در دنیای ورزش بود. گردهمایی این تعداد ورزشکار در محکومیت جنایت‎های رژیم کودک‌کش تا این لحظه نمونه و مشابهی نداشته است. بسیاری از چهره‌های شناخته شده در ورزش ایران در این راهپیمایی شرکت کردند و نشان دادند ورزش ایران در قبال جنایات رژیم صهیونیستی و حامیانش چه موضع سرسختانه‌ای دارد. تعبیر شعارهای «حریفت منم» یا «غزه تنها نیست» به بهترین شکل ممکن از سوی ورزشکاران رویت شد. حالا شعار «حریفت منم» این‌بار در عرصه‌های ورزشی و در قبال سیاست‌های رژیم کودک‌کش صهیونیستی ورد زبان همه ورزشکاران است و حریف می‌طلبند. 
 
حضور پررنگ ورزشی‌ها
راهپیمایی روز گذشته جامعه ورزش فقط به ورزشی‌ها اختصاص نداشت و دیگر اقشار جامعه هم حضور داشتند. از تمامی اقشار مختلف آمده بودند، از پیر و جوان و از زن و مرد و کودک. از تمامی اصناف و از تمامی شهرها و در محکومیت کودک‌کشی، جنایت، نسل‌کشی، قتل‌عام، ترور، جنایت جنگی و فاجعه انسانی در غزه. ورزشی‌ها و غیرورزشی‌ها با صدایی رسا و قاطعانه از تمام مجامع جهانی خواستند به پایان نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه کمک کنند. 

۱- چنین حضوری سابقه نداشته است
کیومرث هاشمی /  وزیر ورزش و جوانان

حمایت از مردم غزه یکی از خصلت‌های بسیار خوب مردم ایران و جامعه ورزشی است که در چنین صحنه‌هایی همواره حضور پایدار و قاطعی دارند. امروز جامعه ورزش با حضور در این مراسم خواستار محکومیت جنایات این رژیم توسط جامعه جهانی هستند و با این حرکت نشان دادند در حمایت از مردم مظلوم غزه مصمم و پایدار هستند. 

۲- کشتاردر غزه باعث واکنش ورزشی‎ها شده است
مهدی تاج /  رئیس فدراسیون فوتبال 

امروز جامعه ورزش بیگانه با مسائل حال مملکت و جهان نیست و در حمایت از مردم غزه در این راهپیمایی شرکت کرده است. همه هم هستند. اتفاقاتی که در غزه افتاده و کشتار کودکان، زنان و ورزشکاران باعث شده جامعه ورزش عکس‌العمل نشان دهد و همگام با مردم غیور کشور در این راهپیمایی شرکت کند.

۳- این نسل‌کشی را در آینده روایت خواهیم کرد
سجاد انوشیروانی / رئیس فدراسیون وزنه‌برداری 

جنایت جنگی اخیر رژیم اشغالگر قدس بیانگر آن است که نسل‌کشی سازمان یافته و قتل‌عام کودکان بخش تفکیک‌ناپذیری از ایدئولوژی حاکم بر رژیم صهیونیستی است. صهیونیست‌ها باید بدانند تاریخ پرافتخار مقاومت اسلامی و شرح جنایات و دشمنی آنان با اسلام و انسانیت در بین ورزش و ورزشکاران ایران طنین‌انداز خواهد شد.

۴- همه این چهره پلید را ببینند
محمد پولادگر / معاون وزیر ورزش و جوانان

به دنبال اقدامات ظالمانه و ددمنشانه رژیم اشغالگر قدس در نواره غزه و کشتار بی‌رحمانه‌‌ای که انجام شده، قهرمانان ما هم در قالب مصاحبه و هم در قالب بیانیه اقداماتی انجام داده‌اند، اما امروز همه اهالی ورزش اینجا جمع شده‌اند تا از اقدامات ناجوانمردانه و غیر انسانی رژیم اشغالگر قدس در منطقه اعلام انزجار کنند. 

۵- همگام و همراه مردم فلسطین هستیم
محمدرضا پوریا / رئیس فدراسیون بدمینتون

تمامی جامعه ورزش امروز آمدند تا بار دیگر حمایت خود را از مردم مظلوم غزه نشان بدهند. از زمان وقوع این جنگ همه درگیر آن هستند، از پیر و جوان گرفته تا تمامی آحاد جامعه. ما امروز به این راهپیمایی آمدیم تا به تمام دنیا نشان دهیم جامعه ایران، چه ورزشی و چه غیرورزشی تمام قد پشت مردم مظلوم فلسطین ایستاده است و همراه و همگام آنها هستیم. 

۶- ورزشکاران همیشه کنار مردم بوده‌اند
سید شهرام هروی / سرمربی کاراته 

امروز وظیفه خودم دانستم که در این راهپیمایی شرکت کنم تا برای چندمین بار رژیم اشغالگر قدس را در کنار هم محکوم کنیم. امیدوارم روزی برسد که این رژیم اشغالگر با یاری حق از ریشه خشک شود. ورزشکاران ما همیشه در عرصه‌های جهانی و داخلی کنار مردم بوده‌اند و این بار هم پرشور در این مراسم شرکت می‌کنند.

۷- چشم‌شان را روی رژیم کودک‌کش بسته‌اند
میرشاد ماجدی / رئیس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال

این کمترین کاری است که ورزشکاران و هنرمندان و مردم ایران می‌توانند انجام دهند تا در کنار مردم ستم‌دیده فلسطین قرار بگیرند. حقشان این نیست و فیلم‌ها و عکس‌هایی که می‌بینیم دل هر کسی را به درد می‌آورد و امیدوارم این اتفاق برای هیچ کشوری رخ ندهد. همه کسانی که دم از قانون می‌زنند، در این شرایط چشمشان را به روی این رژیم کودک‌کش بسته‌اند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها