سمینار آموزشی “شهرت برند و مدیریت بحران در ارتباطات” با ارائه حمید شکری خانقاه، استاد پیشکسوت روابط عمومی و ارتباطات ایران، به همت انجمن روابط عمومی آذربایجان شرقی در دانشگاه پیام نور تبریز برگزار شد.
کد خبر: ۱۴۳۱۴۷۵
نویسنده امین بیل ساز

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: نویسنده کتاب برنامه ریزی راهبردی ارتباطی در روابط عمومی در این سمینار با تاکید بر این موضوع که موفقیت روابط عمومی ها در گرو نحوه مدیریت برند و شهرت سازمانی و فردی است گفت: برای مدیریت شهرت و برند شخصی، اجتماعی و سازمانی باید نقشه پیام را ترسیم کنید، شبکه های ارتباطی خود را توسعه دهید و به صورت حرفه ای نقشه نفوذ خود را طراحی کنید.

حمید شکری خانقاه با اشاره به اینکه شاخص کلیدی روابط عمومی حل مسائل و مشکلات ارتباطی سازمان است، روابط عمومی را بر دو نوع سنتی و مدرن تقسیم کرد و گفت: روابط عمومی سنتی معمولاً بر پیام های بی محتوا، بی ربط و با تکیه به متن های طولانی و اغلب کلیشه ای و بدون استراتژی هستند.

مدیرگروه تخصصی روابط عمومی باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه ای یونسکو ـ ایران افزود: روابط عمومی ها باید با دور انداختن پارادایم های غلط و کلیشه ای الگویابی و الگوسازی ارتباطی را محور مدیریت وجهه و شهرت سازمانی قرار دهند و با اتخاذ استراتژی موثر منشا تحول سازمانی باشند.

شکری خانقاه خاطرنشان کرد: مدیران ارشد باید از دانش، مهارت، نگرش و رفتار ارتباطی بالایی برخوردار باشند.

این استاد دانشگاه یادآور شد: مهارت تغییر، لازمه زندگی امروزی ما است لذا با ترکیب دو ویژگی صمیمیت بالا و شایستگی بالا می توان نقش کاریزماتیک یک سازمان را تضمین کرد.

وی افزود: روابط عمومی زمانی قدرتمند است که بتواند با تفکر استراتژیک برای سازمان ارزش آفرین و هویت آفرین باشد و با مدیریت پیشرفته ارتباطات راهبردی، جایگاه ذهنی مطلوبی نزد ذینفعان در خصوص محبوبیت، مطلوبیت و مقبولیت سازمان ایجاد کند؛ روابط عمومی ها مدیریت برند و شهرت فردی، اجتماعی و سازمانی را برعهده دارند.

شکری خانقاه داستان پردازی و سناریو نویسی را حلقه مفقوده بیش از ۹۰ درصد روابط عمومی ها بیان کرد و گفت: باید حرکت در رسانه های نوین را تقویت کنید و تولید محتوای موبایلی را به صورتی خلاقانه و هنرمندانه اجرایی کنید.

در ادامه این سمینار تخصصی حمید شکری خانقاه راهکارهای مؤثری را برای ترسیم ماتریس کاریزمای شخصی و سازمانی و شیوه های طراحی نقشه نفوذ ارائه کرد.

گفتنی است این سمینار با مشارکت شورای روابط عمومی های استان آذربایجان شرقی و همراهی روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی و روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان و با حضور 200 نفر از مدیران و کارشناسان روابط عمومی های دستگاههای اجرایی دولتی و غیر دولتی و رسانه ها برگزار شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها