همزمان هفته‌ی کتاب کلنگ ساختمان جدید کتابخانه عمومی شهدای مهر شهرستان ملکشاهی به با حضور جمعی از مسئولین به زمین زده شد
کد خبر: ۱۴۳۱۰۵۴

به گزارش جام جم آنلاین ایلام ؛ همزمان با اولین روز از هفته‌ی کتاب، مراسم کلنگ‌زنی ساختمان جدید کتابخانه عمومی شهدای مهر شهرستان ملکشاهی با حضور سمیه حیدری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان؛ فلاح غلامی، فرماندار شهرستان ملکشاهی؛ نعمت اله رحیمی، مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری ایلام؛ آیت ملکی، بخشدار بخش گچی؛ عبداله رئیسی، بخشدار مرکزی ارکواز؛ حجت داوودی، رئیس شورای شهر مهر؛ حبیب اله محمودیان، از خیرین و نویسندگان پیشکسوت استان؛ علی‌حیدر قنبری، رئیس اداره ارشاد اسلامی شهرستان ملکشاهی؛ احسان عمو رضایی، قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امیرالمؤمنین استان ایلام؛ مهرداد قربان زاده، معاون اداره راه و شهرسازی و جمعی از مسئولان محلی برگزار شد.


مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در این مراسم ضمن خوش آمد گویی به حاضرین و تبریک هفته کتاب، با توجه ویژه به حوزه کتاب تأکید کرد: توسعه را باید از فرهنگ شروع کنیم که دروازه ورود به آن کتاب و کتابخوانی است و بهترین روش برای بالابردن سطح فرهنگ یک جامعه به ویژه جوامع محروم کمک به توسعه کتابخوانی در آن مناطق است.


وی در ادامه با اشاره به سخنی از رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) در مقوله کتاب بیان داشت: کتاب و کتابخوانی موجب پیشرفت جامعه در زمینه‌های مختلف از جمله فناوری، اقتصادی و اجتماعی می‌شود.
حیدری با اشاره به «نقش کتابخانه‌های عمومی در توسعه کسب و کار‌های کوچک» و نقش آفرینی کتابخانه‌ها در پیشرفت اقتصاد محلی، گفت: طبق سیاست نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، کتابخانه‌ها برنامه‌های ویژه حمایتی از کسب و کار‌های کوچک را در نظر گرفته اند. کتابخانه‌ها می‌توانند منابع اطلاعاتی و آموزشی را به همگان ارائه داده و این موضوع به صاحبان کسب و کار‌های کوچک که به دنبال کسب درآمد هستند، کمک می‌کند.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام در ادامه این مراسم به معرفی برنامه‌های هفته کتاب پرداخت و در آخر ضمن امیدواریِ تسریع ساخت این پروژه با حمایت مسئولین محلی بیان کرد: در حال حاضر کتابخانه شهدای مهر ملکشاهی در حال فعالیت می‌باشد که با توجه به جانمایی و فضای نامناسب، پاسخگوی نیاز مردم شریف این منطقه نمی‌باشد و مسئولین با در اختیار قرار دادن یک قطعه زمین، شرایط را برای ساخت ساختمان جدید برای این کتابخانه فراهم آورده اند. ساختمان کتابخانه عمومی شهدای مهر با مساحت ۱۲۰ متر مربع با پیمانی به مبلغ ۳۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال با همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام شامل بخش‌های مختلف با هدف رفع نیاز‌های فرهنگی و اجتماعی و ترویج فرهنگ مطالعه و خدمات کتابخانه‌ای به مردم شریف این منطقه ساخته خواهد شد.

شایان ذکر است در این مراسم هادی ملکی، از شاعران توانای شهرستان ملکشاهی به خوانش اشعاری با مضامین کتابخوانی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین پرداخت و در ادامه برنامه‌های فرهنگی؛ قصه گویی، اهدای جوایز به کتابخوانان برتر، اهدای نوشت افزار به دانش آموزان حاضر در مراسم از طرف قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امیرالمؤمنین استان ایلام، رنگ آمیزی نقاشی با موضوع کتابخوانی و حمایت از کودکان غزه برگزار شد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها