ده‌ها نظامی اسرائیلی در کمین عملیاتی حماس در غزه به هلاکت رسیدند

شب‌جهنمی صهیونیست‌ها

جمعه‌شب، یکی از سخت‌ترین شکست‌های میدانی رژیم اشغالگر‌قدس در نوار غزه رقم خورد. شبکه۱۳ رژیم صهیونستی دراین‌خصوص می‌گوید: ماجرای پاتک حماس، سخت‌تر از حمله هفتم اکتبر بود، زیرا ده‌ها نفر از نیروهای ارتش در درگیری با نیروهای حماس کشته شدند و جنازه‌های آنها در خیابان‌ها رها شده است.
کد خبر: ۱۴۳۰۴۱۴
نویسنده محمد علیزاده - گروه بین‌الملل
 
مقامات ارتش رژیم صهیونیستی از ترس افشای تعداد زیاد تلفات خود در عملیات اخیر نیروهای حماس، اجازه انتشار جزئیات این ماجرا را نداده‌اند اما انبوه جنازه‌های رهاشده صهیونیست‌ها در نزدیکی بیمارستان شفا، بیانگر موفقیت رزمندگان مقاومت در عملیات کمین است. علاوه‌بر آن، چندین تانک و نفربر رژیم صهیونیستی نیز در نزدیکی مرکز غزه منهدم گردید که در جریان آن چندین نظامی کشته شدند. 
   
سرنگونی پهپاد صهیونیست‌ها توسط حماس 
گروه مقاومت «سرایا القدس» شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین در سی و ششمین روز جنگ، از انهدام یک پهپاد غول‌پیکر ارتش اسرائیل به نام «هرون تی‌پی»(ایتان) خبر داد. سرایا القدس در کانال تلگرامی خود اعلام کرد که این پهپاد شناسایی را مورد هدف قرار داده است. پهپاد ایتان با طول بال ۲۶متر و طول بدنه ۱۳متر به اندازه یک هواپیمای مسافربری است. ایتان، واژه‌ای عبری و به معنای «با صلابت» است. دقایقی بعد نیز سرایا القدس اعلام کرد که کیبوتس کیسوویم در اطراف غزه را با راکت هدف قرار داده است؛ مناطق مسکونی اطراف غزه خالی از سکنه و محل تجمع نظامیان صهیونیستی است. از سوی دیگر گروه مقاومت عزالدین‌قسام، شاخه نظامی حماس نیز خبر داد که با موشک «الیاسین۱۰۵» سه خودروی زرهی ارتش اسرائیل را در جنوب شهر غزه هدف قرار داده‌است.
   
حمله دیوانه‌وار صهیونیست‌ها به غیرنظامیان 
سقوط پهپاد ایتان و ادامه حملات راکتی مقاومت به‌خوبی نشان از شکست صهیونیست‌ها در نابودی توانایی‌های نظامی حماس و جهاد اسلامی دارد. جنگ در حالی وارد سی و هفتمین روز خود شده است که نوار غزه شاهد شدیدترین حملات از ابتدای جنگ از زمین و آسمان بود و اشغالگران بی‌مهابا اقدام به بمباران اطراف بیمارستان‌ها کردند. تانک‌های زرهی ارتش رژیم اشغالگر نیز بیمارستان‌های «الرنتیسی» و «النصر» برای کودکان و دو بیمارستان دیگر فعال در حوزه چشم‌پزشکی و سلامت روان را از هر طرف به محاصره درآوردند. به عبارت بهتر، صهیونیست‌ها در واکنش به شکست سنگین اخیر خود در غزه، باردیگر کشتار کودکان را در دستور کار قرار داده‌اند. 
   
وحشت تل‌آویو از دبیرکل حزب‌ا... 
در آستانه سخنرانی جدید دبیرکل حزب‌ا... لبنان، رسانه‌های اسرائیلی همچنان در حال تحلیل سخنرانی دو هفته پیش سیدحسن نصرا... هستند و تاکید دارند که وی هنوز از همه کارت‌های خود استفاده نکرده و توانمندی موشکی مقاومت لبنان فراتر از تصور تل‌آویو است.  دبیرکل حزب‌ا... لبنان در سخنرانی خود به مناسبات روز شهید، در واکنش به عملیات طوفان‌الاقصی علیه اسرائیل و جنایات مستمر تل‌‌آویو علیه فلسطینی‌ها، از باز بودن همه احتمالات در جبهه جنوب لبنان و روی میز بودن همه گزینه‌ها خبر‌داد. 
سخنان دیروز سیدحسن نصرا...، با بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های صهیونیستی مواجه شد. تا جایی که «آیلت فرش» مدیرکل شرکت مشاوره استراتژیک Fresh، در گفت‌‌وگو با روزنامه اسرائیلی «جروزالم پست»، گفت: «نصرا... هنوز از همه کارت‌های خود استفاده نکرده است، ضمن این‌که شمار موشک‌های بالستیک و هدایت‌شونده‌ای که حزب‌ا... در اختیار دارد، بیشتر از آن چیزی است که ما تصور می‌کنیم. همه احتمالات در جبهه لبنانی باز است و باید برای همه احتمالات آماده باشیم.»

ابهام تاکتیکی حزب‌ا... و حماس 
به نظر می‌رسد ابهام تاکتیکی حماس و حزب‌ا... در میدان نبرد علیه دشمن صهیونیستی، بیش از هر زمان دیگری منجر به هراس مقامات نظامی و سیاسی رژیم اشغالگر قدس شده است. رسانه‌های صهیونیستی پیشتر نیز تاکید کرده بودند: «هیچ‌کس در اسرائیل نیست که بداند چه چیزی در سر دبیرکل حزب‌ا... است... لذا نباید سخنرانی اخیر نصرا... را دست‌کم گرفت». عملیات اخیر حماس در نوار غزه، نقطه آشکارساز قدرت تاکتیکی و میدانی رزمندگان مقاومت محسوب می‌شود. اکنون حماس آماده است تا ضربات مرگبارتر دیگری را بر پیکره دشمن صهیونیستی وارد سازد. همچنین کانال۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز در خصوص توانمندی‌های حزب‌ا... بر اساس برآوردهای مقامات اطلاعاتی این رژیم از وضعیت توانمندی نظامی حزب‌ا...، گزارش داد که حزب‌ا... بالاترین قدرت و توانمندی نظامی در منطقه محسوب می‌شود. حزب‌ا... «حداقل ۵۰هزار نیرو دارد و حداکثر ظرفیت جذب ۱۰۰هزار فعال و حامی را دارد. ضمن این‌که نیروهای ویژه رضوان نیز در زمره همین نیروها هستند و شمار آنها به ۲۵۰۰نفر می‌رسد. در چنین شرایطی، فرجام‌منازعه اخیر رزمندگان حماس و رژیم اشغالگر قدس چیزی جز شکست و ناکامی صهیونیست‌ها نخواهد بود. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها