رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان اردبیل گفت:

افزایش ۴۵درصدی دستگیرشدگان مجرمان مواد مخدر در استان اردبیل

در بحث دستگیری مجرمان اعم از معتادان، خرده فروشان و توزیع کنندگان و عمده فروشان، از ابتدای سال تاکنون و نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد افزایش ۴۵ درصدی بودیم.
کد خبر: ۱۴۳۰۰۸۸

 به گزارش جام جم آنلاین ،سرهنگ کمال نوجوان ۱۸آبان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: هزینه بالای نگهداری معتادان و اصلاح انها، هزینه تحمیل شده به دولت در این راستا، وقوع انواع جرائم مثل سرقت، قتل و بیکاری،  متلاشی شدن کانون خانواده از جمله آسیب های اجتماعی معتادین به مواد مخدر است.

وی ادامه داد: مهمترین وظیفه پلیس تلاش در جهت پیشگیری است که با برنامه های مختلف مثل راه انداری دفتر مشاوره پیشگیری از اعتیاد از طریق تماس با شماره تلفن ۲۱۸۲۱۳۶۰ در استان اردبیل آماده ارائه خدمات به هم استانی ها است.

نوجوان بیان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون  بیش از ۲ تن انواع مواد مخدر در استان کشف و ضبط شده است که نسبت به سال قبل رشد ۴۳ درصدی را شاهد هستیم  و در بحث دستگیری مجرمان اعم از معتادان و خرده فروشان و توزیع کنندگان و عمده فروشان ۴۵درصد نسبت به مشابه سال قبل افزایش داشتیم.

وی تاکید کرد: با توجه به فاصله نسبتا زیاد و دور این استان با کشور افغانستان، اردبیل جزء استانهای پاک و در رده آخر از نظر میزان آلودگی به مواد مخدر محسوب می شود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان اردبیل گفت: در بحث برخورد و دستگیری خرده فروشان ۳۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشتیم که رنج سنی آنها بالای ۳۰سال می باشد.

وی با اشاره به نقش ۲۲ دستگاه اجرایی در خصوص پیشگیری از اعتیاد در جامعه اظهار کرد: مهمترین پیشگیری، پیشگیری اجتماع محور است و اگر دستگاهها به وظایف و تکالیف قانونی خود در این راستا عمل کنند کار به پلیس نمی کشد.

نوجوان در بحث پیشگیری به خانواده ها توصیه کرد تا پدر و مادرها الگوی مناسب برای فرزندانشان باشند و اطلاعات کافی را در خصوص مواد مخدر و انواع آن به فرزندان آموزش دهند  و در خصوص عوارض و عواقب آن آگاه سازی کنند  و اعتماد به نفس  و راههای مقاومت و ایستادگی در مقابل پیشنهاد دهندگان مواد مخدر را به فرزندان آموزش دهند تا فرزندان دچار لغزش و گمراهی نشوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها