مدیرکل کل راه و شهرسازی کرمانشاه:

کرمانشاه هزار و ۲۰۰ هکتار بافت فرسوده دارد

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه معرفی ۵۰ منطقه نمونه گردشگری در کرمانشاه بدون انجام مطالعات و کارهای کارشناسی را عجولانه و پرشتاب عنوان کرد.
کد خبر: ۱۴۲۹۸۷۵

جام جم آنلاین؛ وحید امیری، با اشاره به وجود ۵۰ منطقه نمونه گردشگری در استان، اظهار کرد: علیرغم اینکه حدود ۱۷ سال از تصویب مناطق نمونه گردشگری استان می گذرد، اما به دلیل وجود پاره‌ای از موانع هنوز نتوانسته‌ایم از این ظرفیت استفاده کنیم.

وی ادامه داد: در آن سالها ۵۰ نقطه از استان که دارای قابلیت های بالایی برای جذب گردشگر بودند شناسایی شدند تا با جذب سرمایه گذار و ایجاد زیرساخت های گردشگری تبدیل به مناطق گردشگرپذیر شوند.

معاون گردشگری استان با بیان اینکه معرفی این تعداد منطقه نمونه گردشگری در استان در  آن سالها کمی شتاب زده و عجولانه بود، گفت: بیشتر این مناطق بدون اینکه محدوده و حریم مشخصی داشته باشند، به عنوان منطقه نمونه گردشگری معرفی شدند.

وی اضافه کرد: از طرفی بسیاری از این مناطق نمونه گردشگری مانند تالاب هشیلان، سراب نیلوفر و… دارای معارض خصوصی، زراعی و یا دولتی هستند و گاهی یک منطقه نمونه گردشگری دارای چند معارض است.

امیری افزود: همچنین برخی از این مناطق مانند گلین گیلانغرب فضایی کاملا کوهستانی و جاده ای است و عملا امکان اینکه بخواهیم آنجا زیرساختی برای گردشگران ایجاد کنیم تا به منطقه ای گردشگرپذیر تبدیل شود، وجود ندارد.

وی با تاکید بر لزوم ساماندهی مناطق نمونه گردشگری استان اظهار کرد: در این برنامه علاوه براینکه باید برخی از مناطق را از این لیست حذف کنیم، مابقی آنها را هم باید پهنه بندی کنیم.

معاون گردشگری استان خاطرنشان کرد: با پهنه بندی و مشخص کردن محدوده هر منطقه نمونه گردشگری، زمینه ایجاد زیرساخت ها را برای ورود سرمایه گذاران به آنها فراهم خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح نیازمند اعتبارات زیادی است، گفت: پهنه بندی مناطق نمونه گردشگری استان حدود پنج میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که در تلاشیم در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان برای آن اعتبار بگیریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها