یزد- مديريت گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد، از آغاز بکار ویژه برنامه "یزدگردی برای یزدی‌ها" با شعار دورت بگردم یزد من، خبر داد.
کد خبر: ۱۴۲۹۸۰۶

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، علیرضا ثواچه از آغاز به کار ویژه برنامه "یزدگردی برای یزدی‌ها" با شعار دورت بگردم یزد من، خبر داد.

مدیر گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با اشاره به اینکه؛ برخی از شهروندان یزدی به اندازه کافی با تاريخ پیشینیان خود، فرهنگ و آداب و رسوم گذشته یزد آشنایی ندارند، به لزوم انجام اینگونه برنامه ها تاکید کرد و گفت: در برنامه یزدگردی دورت بگردم یزد من شهروندان در قالب گروه های ۴۰ نفره در دو مسیر مجزا ازساعت  ۸ صبح روزهای پنجشنبه و جمعه بازدید خود را شروع و تا ساعت ۱۳ از محلات قدیمی یزد بازدید می‌کنند.

وی تصريح کرد: مخاطبان در برنامه یزدگردی در دو مسیر مجزا و  از مکان‌هایی همچون  مجموعه باغ جهانی دولت آباد و جاذبه های محله چهارمنار، بقعه سید شمس الدین، مسجد و موزه خضر شاه، حوض ملتکیه، امامزاده جعفری(ع) و ... بازدید می‌کنند، همچنین در مسیر دوم نیز از  مجموعه امیر چقماق، تکیه و مسجد امیرچقماق، ستی فاطمه، مسجد ملااسماعیل، میدان خان، بازار خان، دروازه مهریز، موزه آب و ...بازدید خواهند کرد.

 مدیریت گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد در ادامه گفت: هزینه این برنامه برای هر نفر  ۲۰ هزار تومان خواهد بود و گروه ها از یک راهنمای متخصص برای ارائه توضیحات بهره‌مند می‌شوند . پذیرایی از بازید کنندگان با شولی و کیک یزدی و چای  که از غذا ها و شیرینی های ثبت شده  ملی در آثار ناملموس اند از دیگر برنامه های یزدگردی است.

ثواچه در پایان با اشاره به اینکه مجموعه های دانش آموزی ،دانشجویی ،هیئات ،مساجد ،مراکز فرهنگی و نیکوکاری و سایر مجموعه ها می توانند درخواست خود را به صورت حضوری در محل سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد ثبت نمایند اظهار امیدواری کرد به زودی فرایند ثبت نام این برنامه و سایر برنامه های دورت بگردم یزد من به صورت غیر حضوری و از طریق سامانه خدمات گردشگری  و الکترونیکی انجام می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها