مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی از ثبت جشنواره برداشت خرمای طبس در تقویم رویداد‌های گردشگری کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۴۲۹۴۷۷

 به گزارش جام جم آنلاین ،مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت:ثبت جشنواره برداشت خرمای طبس در تقویم رویداد‌های گردشگری گواهینامه جشنواره برداشت خرمای طبس در تقویم رویداد‌های گردشگری جمهوری اسلامی ایران با شماره ۲۰۲۰۹۴۴۰ به ثبت رسید و به استان ابلاغ شد.


 هادی شاه‌وردی گفت: در خراسان جنوبی یک هزار و ۵۰۳ هکتار نخلستان وجود دارد، که حدود ۸۰ درصد ، با هزار و ۲۱۳ هکتار مربوط به شهرستان طبس است.

وی گفت: مشهورترین خرمای طبس از نوع کبکاب است.


شاه‌وردی گفت: فصل برداشت خرما در شهرستان نخل خیز طبس فرصتی برای رونق گردشگری است، چراکه برداشت این محصول مغذی با ادوات و شیوه خاصی همراه است که دیدن آن برای گردشگران از جذابیت بالایی برخوردار است و نیاز به معرفی و حمایت دارد.


او افزود: گردشگران در جشنواره برداشت خرمای طبس می‌توانند کار طاقت‌فرسای خرماچینی، پاکسازی، چگونگی کارتن‌گرفتن آن و آداب و رسومی را که همزمان با برداشت این محصول برگزار می‌شود، از نزدیک درک  کنند.


مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: پس از ثبت این رویداد تلاش براین خواهد بود که در زمان برداشت خرما و فصل خرماپزان در شهرستان طبس، برای گروه های ورودی مختص این جشنواره، برنامه‌ریزی لازم انجام شود تا در شاخه‌های گردشگری کشاورزی و گردشگری خوراک، یکی دیگر از جاذبه‌های استان به علاقه‌مندان معرفی و شناسانده شود.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها