۲۰ شهید در حملات جنگنده‌های صهیونیستی به اردوگاه «البریج» غزه

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی اردوگاه آوارگان «البریج» غزه را بمباران کردند که در پی آن، دستکم ۲۰ نفر به شهادت رسیده‌اند.
کد خبر: ۱۴۲۹۴۰۰

به گزارش جام جم آنلاین، جنگنده‌ های رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه بار دیگر اردوگاه آوارگان «البریج» واقع در مرکز نوار غزه را به شدت بمباران کردند.

شبکه الجزیره گزارش داد که در پی این حملات که چند منزل مسکونی در البریج هدف قرار گرفته است، تا کنون دستکم ۲۰ نفر به شهادت رسیده‌اند.

پیش از این، نیرو‌های رژیم صهیونیستی، چندین بار اردوگاه البریج را بمباران کرده بودند. در آخرین مورد، صهیونیست‌ها بیش از ۲۰ فلسطینی را به شهادت رساندند. برخی از منابع فلسطینی نیز گفتند که شمار زیادی از ساکنان این اردوگاه، در زیر آوار‌ها مفقود شده‌اند.

رژیم اشغالگر قدس، چندین بار اردوگاه جبالیا را نیز بمباران کرده بود که در پی آن ده‌ها کشته و زخمی برجای گذاشته شد. جبالیا بزرگ‌ترین اردوگاه آوارگان غزه به شمار می‌رود.

در پی این حملات، بیش از ۱۰۰ نفر به شهادت رسیدند و تعداد مجروحان هم ۳۰۰ نفر گزارش شده است. الجزیره در گزارشی انفجار در اردوگاه آوارگان جبالیا را یکی از بدترین حملات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین طی هفته‌های اخیر عنوان کرد.

وزارت کشور فلسطین در گزارشی عنوان کرده است که تحت تاثیر حمله رژیم صهیونیستی، اردوگاه آوارگان جبالیا در شمال غزه به طور کامل ویران شده است، ضمن اینکه «دانیل هاگاری» سخنگوی وزارت دفاع رژیم صهیونیستی نیز حمله به این اردوگاه را تایید کرده است.

پیشتر سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی مرگ غیرنظامیانی را که در این حمله قربانی حملات وحشیانه این رژیم قرار گرفته بودند، «موجه» خوانده و گفته بود: این تراژدی جنگ است. با این حال ما از قبل به آن‌ها گفته بودیم که به سمت جنوب غزه حرکت کنند».

به گفته آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی، تا سال جاری، حدود ۱۱۶ هزار و ۱۱ پناهجوی فلسطینی برای اقامت در این اردوگاه اقدام کرده‌اند. در حال حاضر، بازماندگان این حادثه در تلاش هستند تا سایر مردم را از زیر آوار‌های این اردوگاه نجات داده و به بیرون بکشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها