معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه؛

تدوین تقویم رویداد‌های گردشگری استان کرمانشاه

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از برنامه ریزی برای تدوین تقویم رویداد‌های گردشگری استان خبر داد.
کد خبر: ۱۴۲۹۱۰۷

جام جم آنلاین؛ وحید امیری معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با اشاره پتانسیل‌های مختلف هرکدام از شهرستان‌های استان، گفت : باتوجه به این مسئله، می‌توانیم سالانه در هر شهرستان استان یک رویداد و یا جشنواره مهم گردشگری داشته باشیم. 

وی افزود: در این راستا، برنامه ریزی‌هایی انجام شده تا ظرفیت‌های هرکدام از شهرستان‌های استان را برای برگزاری رویداد‌ها و جشنواره‌ها شناسایی و احصاء کرده و در نهایت تقویم رویداد‌های استان را تدوین کنیم. 

معاون گردشگری استان تصریح کرد: برای نمونه در صحنه سیب، انگور و عسل، در قصرشیرین لیمو، در کرمانشاه صخره نوردی، در سنقر تخمه آفتابگردان، فرش و کباب ظرفیت‌های این شهرستان‌ها هستند که می‌توان سالانه حداقل یک رویداد را برای آن‌ها برگزار کرد. 

وی ادامه داد: برگزاری هرکدام از این رویدادها، نیازمند مشارکت فرمانداران و دستگاه‌های ذیربط همچون جهاد کشاورزی، محیط زیست، ورزش و جوانان، امور عشایری، شهرداری و … است. 

امیری یادآور شد: در این راستا طی روز‌های اخیر نشستی را با حضور نمایندگان این دستگاه‌ها برگزار کردیم و از آن‌ها خواسته شد تا در تدوین تقویم این رویداد‌ها مشارکت داشته باشند. 

وی یادآورشد: از طرفی با فرمانداران همه شهرستان مکاتبه کرده ایم که یک روز را در طول سال به عنوان روز گردشگری یا هفته فرهنگی خود معرفی کنند تا در آن روز یا هفته با توجه به ظرفیتی که آن شهرستان دارد، رویداد‌های گردشگری را برگزار کنیم. 

معاون گردشگری استان متذکرشد: اگر می‌خواهیم گردشگری کرمانشاه تحرک و رونق جدی پیدا کند، باید همه دستگاه‌های ذیربط و فرمانداران پای کار باشند، چراکه گردشگری موضوعی فرادستگاهی است و تنها از عهده یک دستگاه خاص به عنوان متولی بر نمی‌آید. 

وی تاکید کرد: پس از اینکه تقویم رویداد‌های گردشگری استان را تدوین و در شورای برنامه ریزی استان به تصویب رسید، از این پس می‌توانیم یک برنامه منسجم برای برگزاری رویداد‌های مختلف در سطح استان داشته باشیم. 

امیری خاطرنشان کرد: با تدوین این تقویم آن را در اختیار دفاتر گردشگری قرار خواهیم داد تا بتوانند پیش از برگزاری هر رویداد، برنامه ریزی لازم را برای تبلیغات و آوردن تور‌های گردشگری به استان انجام دهند .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها