یک نماینده مجلس پیشنهاد کرد، دولت راهکارهای غیرتورم‌زا برای حمایت از کارگران را در دستورکار خود قرار دهد.
یک نماینده مجلس پیشنهاد کرد، دولت راهکارهای غیرتورم‌زا برای حمایت از کارگران را در دستورکار خود قرار دهد.
کد خبر: ۱۴۲۸۹۴۷

جعفر قادری در گفتگو با جام جم آنلاین در خصوص ضرورت افزایش حقوق کارگران در شش ماه دوم امسال گفت: مجلس و دولت هر کاری برای افزایش قدرت خرید قشر کارگر  بتوانند انجام می‌دهند و از فرصت‌ها استفاده می‌کنند.

وی در عین حال یادآور شد: باید توجه داشت که سیاست دولت در جهت کاهش نرخ تورم است و خوشبختانه نرخ تورم از بالای ۵۰ درصد به ۴۰ درصد رسیده و این نقطه امیدی است که دولت بتواند نرخ تورم را کاهش دهد.

وی افزود: باید تلاشمان این باشد که از طرق مختلف از جمله پرداخت غیر نقدی و سیاست‌هایی که آثار و پیامدهای تورمی نداشته باشد به قشر کارگر کمک کنیم.

نماینده مردم شیراز در مجلس تصریح کرد: در شرایط فعلی اگر به گونه‌ای دستمزدها را افزایش دهیم که آثار تورمی به همراه داشته باشد بیش از هر کسی به زیان قشر کم درآمد جامعه خواهد بود بنابراین باید به گونه‌ای عمل کنیم که نرخ تورم تحت کنترل باشد.

او تاکید کرد: این سیاست غلط است که مثلاً ۱۰ درصد به حقوق کارگران اضافه کنیم و در مقابل ۲۰ درصد تورم ایجاد شود چنین اقدامی به ضرر کارگر خواهد بود و سیاست مناسبی نیست.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه تاکید کرد: اگر می‌خواهیم دستمزدها را افزایش دهیم باید به گونه‌ای باشد که آثار تورمی به دنبال نداشته باشد و هرگونه تغییر در نرخ حقوق باید با پیوست ضد تورمی باشد تا قدرت خرید کارگران تحلیل نرود.

این نماینده مجلس اظهارداشت:  همچنین دولت باید بسته‌های حمایتی داشته باشد و با توجه به اینکه بخش عمده ای از هزینه های مردم مربوط به مسکن، حمل و نقل تحصیل فرزندانشان می‌شود، اگر دولت بتواند در بحث واگذاری های زمین و همچنین پوشش قابل توجه هزینه‌های درمان و هزینه‌های تحصیل گام بردارد می‌تواند کمک بسیاری به این قشر کند و بخشی از کاهش قدرت خریدارها را پوشش دهد.

قادری گفت: باید کمک کنیم در این فشار تورمی این قشر چندان متضرر نشود از جمله اقداماتی که می‌توان انجام داد این است که به عنوان مثال در مورد استفاده از خدماتی مانند آب، برق، گاز و ...معمولاً  سرانه مصرف این قشر پایین‌تر از الگوی مصرفی شان است بنابراین باید سعی شود این مصارف صرفه جویی شده را با قیمت مناسبی از آنها خریداری شود تا به این ترتیب قدرت خرید آنها نیز افزایش یابد.

وی افزود: همچنین در زمینه اشتغال فرزندان این قشر نیز باید واحدهای تولیدی با واحدهای غیردولتی همراهی کرده و زمینه های لازم  را در این زمینه فراهم کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها