جنایاتی را که این روزها از سوی رژیم‌صهیونیستی در حال انجام است باید در ردیف فجیع‌ترین جنایات تاریخ قلمداد کرد، چراکه با نگاهی به تاریخ متوجه می‌شویم حتی در دوره خونخوارترین انسان‌ها ازجمله چنگیزها و نرون‌ها که نام‌شان به وحشیگری مشهور است هیچ‌گاه این تعداد کودک و انسان بی‌گناه در این فاصله زمانی کوتاه از دم تیغ گذرانده نشده‌اند.
کد خبر: ۱۴۲۸۸۳۹
نویسنده جعفر  قنادباشی | تحلیلگر مسائل بین‌الملل
 
بنابراین کودک‌کشی رژیم‌صهیونیستی در سه هفته گذشته را باید یک جنایت استثنایی در تاریخ دانست، همان‌طور که تخریب مناطق مسکونی آن‌هم به این حجم و در یک فاصله زمانی کوتاه، استثنایی است. همچنین به‌شهادت‌رساندن نزدیک به ۹۰۰۰ نفر و مجروح‌کردن بیش از ۲۰هزارنفر در حملاتی که به مناطق غیرنظامی اعم از بیمارستان و منازل مسکونی صورت می‌گیرد استثنایی است و اگر تصاویر آن منتشر نمی‌شد باور این حجم از جنایت سازمان‌یافته کاری دشوار بود. نکته اینجاست که صهیونیست‌ها بر جنایات‌شان اصرار هم دارند و این درحالی‌است که تمام قوانین بین‌المللی را زیر پا گذاشته‌اند. اگر به گذشته و جنایاتی که در دوره‌های مختلف انجام شده است نگاه کنیم، می‌بینیم که در آن مقاطع و حتی در زمان بمباران اتمی هیروشیما،‌ هیچ‌گاه نهادها و سازمان‌های بین‌المللی و قوانین و کنوانسیون‌های جهانی به گستردگی امروز نبوده‌اند. در چنین شرایطی مدعیان طرفداری از انسان و انسانیت که مدام از وجود قوانین بین‌المللی و ضرورت حمایت از جان انسان‌ها می‌گویند نه‌تنها در مقابل جنایات صهیونیست‌ها سکوت کرده‌اند که با تمام توان از آن حمایت می‌کنند.
در گذشته و در طول تاریخ، معمولا کشورها سعی می‌کردند در مقابل جنایتکاران بایستند یا این‌که حداقل حساب خود را از آنها جدا کنند. اگر هم حمایتی از آنها صورت می‌گرفت حداقل به‌صورت غیرعلنی و مخفیانه بود، اما اکنون شاهدیم که چند دولت خاص با سابقه استعماری با تمام توان و به‌صورت علنی از جنایات صهیونیست‌ها حمایت می‌کنند و این واقعا بهت‌آور است و حتی در آینده کسانی که تاریخ این‌روزها را مرور کنند قطعا از این اقدام دولت‌های مدعی در حمایت از جنایات صهیونیست‌ها حیرت‌زده خواهند شد. همه اینها استثناهایی است که ما در شرایط فعلی با آن روبه‌رو هستیم و هیچ‌گاه در گذشته چنین موارد عجیب و غیرقابل‌باوری را با این حجم مشاهده نکرده‌ایم. بنابراین طبیعی است که انسان‌های خردمند و متعهد که اکنون به‌دنبال یافتن راهی برای پایان این جنایات هستند باید به‌دنبال یافتن راهی استثنایی باشند. در این میان، سرعت‌عمل در پایان‌دادن به این جنایات، مسأله اصلی است و این همان چیزی است که جمهوری اسلامی ایران به‌دنبال آن است و بر توقف هرچه‌سریع‌تر جنایات رژیم‌صهیونیستی تاکید دارد و از طریق گفت‌وگو با سایر کشورها در این زمینه تلاش می‌کند. در اقصی‌نقاط جهان و در کشورهای مختلف نیز مردم آزاده، فریاد حمایت از مردم مظلوم فلسطین را سر می‌دهند و خواستار توقف جنایات رژیم‌صهیونیستی به هر طریق ممکن و حتی از روش‌های قهرآمیز هستند. این موضوعی طبیعی است و وقتی یک رژیم جنایتکار در طول تاریخ نشان داده که چیزی جز حرف زور نمی‌فهمد در مقابل چاره‌ای جز شیوه‌های نظامی نیست. این یک خواسته بین‌المللی است که سر اژدها کوبیده شود و تبهکاران، محاکمه و مجازات شوند. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها