مدیر جهاد کشاورزی دزفول خبر داد؛

قلع و قمع ساخت و سازهای غیر مجاز در دزفول

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان مطرح کرد؛

افزایش ارزآوری با واردات بذر و کشت محصول در خوزستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: به منظور ارزآوری می توان با استفاده از واردات بذور از دیگر کشورها و کشت آن محصول در استان بر اساس استانداردهای جهانی به امر صادرات و ارزآوری کمک شایانی نمود.
کد خبر: ۱۴۲۸۷۳۷

جام جم آنلاین - خوزستان: رئیس سازمان جهادکشاورزی خوزستان به همراه تعدادی از مدیران سازمان از شرکت قارچ جلگه دز بازدید کردند.

 رئیس سازمان در این بازدید بر انتقال دانش از کارشناسان و تولیدکنندگان این شرکت به متقاضیانی که می خواهند وارد این عرصه شوند تاکید و اظهار کرد: به منظور ارزآوری میتوان با استفاده از واردات بذور از دیگر کشورها و کشت آن محصول در استان بر اساس استانداردهای جهانی به امر صادرات و ارزآوری کمک شایانی نمود. 

مجید نبی پوراضافه کرد: راه اندازی پایانه صادراتی نیز موجب تسریع در فرآیند صادرات می شود.

شایان ذکر است شرکت قارچ جلگه دز در سال ۱۳۷۲ با ظرفیت ۲۰۰تن تولید قارچ در سال به بهره برداری رسید و پس از چندین پروژه توسعه و بهینه سازی، هم اکنون با ظرفیت اسمی ۴۶۰۰تن در سال قارچ خوراکی و با تولید بالاتر از ظرفیت اسمی در حال فعالیت می باشد.

در کنار تولید قارچ خوراکی، تولید سالیانه ۵۰هزارتن بستر بذرکاری شده و ۱۰۰۰تن اسپان قارچ خوراکی از ظرفیت های دیگر این شرکت می باشد که منجر به اشتغال ۲۳۰نفر به طور مستقیم شده و  رفع نیاز بازار داخلی قارچ خوراکی و همچنین بستر کشت و صادرات به کشورهای مختلف گردیده است.

در طرح توسعه این شرکت مقرر گردیده ظرفیت اسمی تولید قارچ خوراکی به ۱۱هزارتن برسد و ضمن تثبیت اشتغال، شرایط ایجاد اشتغال جدید برای ۱۵۰ نفر را فراهم نماید.

در طرح توسعه این طرح،صنایع فرآوری قارچ خوراکی نیز دیده شده است.

شرکت قارچ دزفول در طی پروسه تولید با رعایت استانداردهای مختلف ملی و منطقه ای شرایط مطلوبی برای تولید محصولات مفید، مغذی، با کیفیت و سالم فراهم نموده همچنین موجب ایجاد ارزش افزوده برای پسماندهای بخش کشاورزی می گردداین شرکت مشاوره و حمایت لازم از متقاضیان سرمایه گذاری در زمینه تولید قارچ خوراکی را در سراسر استان انجام می دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها